PARÍŽ (ČTK) - Včera mierne poklesol počet zátarás na francúzskych cestách, cesty však zostali naďalej blokované, vzhľadom na to, že ďalšie kolo rokovania medzi odbormi a zamestnávateľmi sa začalo až včera popoludní o 17. h SEČ. Po stredajšom rekordnom počte 191 zátarás včera ráno narátalo Národné stredisko pre cestné informácie (CNIR) 158 bariér, z ktorých bolo 26 celkom neprejazdných a ostatné púšťali súkromné vozidlá. Štrajkujúci vodiči sa držali svojej taktiky blokád rafinérií, skladov pohonných hmôt a priemyselných zón, zatiaľ čo na cestách a diaľniciach bariéry pružne preskupovali. Po krátkom uvoľnení bola včera dopoludnia napríklad opäť zatarasená diaľnica medzi Parížom a bretónskou metropolou Remeš. Najhoršie bola so 41 prekážkami postihnutá Normandia, kde je množstvo rafinérií. Blokády sa týkajú ďalej hlavne juhu krajiny, údolia Rhôny, Bretónska a okolia mesta Bordeaux na juhozápade. Vo Francúzsku má blokáda najväčší vplyv na zásobovanie benzínom, ktorého je nedostatok predovšetkým na západe, juhozápade a juhu krajiny. Postihnuté sú stále výraznejšie i dodávky čerstvých potravín.
Štrajkujúci francúzski vodiči kamiónov a ich zamestnávatelia rokovali celú noc zo stredy na štvrtok, zblížili svoje postoje, ale nedohodli sa. Oznámili to včera ráno odbory vodičov po prerušení rozhovorov. Sociálni partneri obnovili rozhovory včera popoludní o 17.00 h SEČ. Zamestnávatelia mali predložiť na schôdzke odborárom na podpis text dohody. Najväčší zväz francúzskych dopravcov UFT navrhol okamžité zvýšenie platov vodičom o šesť percent a ďalšie zvyšovanie, ktoré by viedlo k tomu, že by minimálny plat v júli 2000 predstavoval 10 000 frankov za 200 hodín práce mesačne. Návrh vyhovuje tiež požiadavkám odborárov, aby plat bol vyrátaný na mesačnom a nie ročnom základe. Odborové zväzy uznali pokrok dosiahnutý v noci na včera, ale mali výhradu k tomu, že zvyšovanie platov v tejto miere by sa týkalo len najkvalifikovanejších vodičov, ktorých je len 10 000 až 15 000 z celkového počtu 200 000.