eho veľvyslanectva Michalom Dugerom v Bratislave. Momentálne má mesto k dispozícii šesť nezávislých projektov na financovanie projektu Metro. Ide o verejnoprospešný projekt, do ktorého mesto investuje 100 miliónov frankov. "Sme schopní s presnosťou na jeden frank určiť celkovú hodnotu projektu, nedá sa však realizovať iba z financií mesta. V máji budúceho roka by sme chceli mať stavebné povolenie," skonštatoval P. Kresánek. Na realizácii by sa mali podieľať viaceré slovenské spoločnosti. Podľa Kresánka nemožno cenu projektu vnímať iba ako celok. Ide o otázku najbližších 30 rokov. Ročne by mala postačovať suma 300 až 350 miliónov frankov. Mestská hromadná doprava v hlavnom meste je ročne dotovaná sumou 200 miliónov korún. Po realizácii projektu by sa bratislavská autobusová a trolejbusová doprava mala obmedziť na 60 percent. Tým by sa dosiahlo sprehľadnenie komplikovanej situácie na bratislavských cestách. "V súčasnosti je v čase medzi siedmou a ôsmou hodinou v jednej chvíli v bratislavskej MHD 180 tisíc ľudí. Prevoz jedného občana pri jednej ceste stojí asi 26 Sk. V prípade metra by sa náklady znížili o 30 percent," spresnil Kresánek.