DPH), za jeden 1100-litrový kontajner s odvozom raz za týždeň 374,40. Ako povedal ekonomický námestník Ľuboš Kocian, dôvodom na tento krok bolo výrazné zvýšenie cien elektrickej energie, nafty i zvýšenie dane z nehnuteľností od 1. januára 1996, keď sa ceny za odvoz odpadu upravovali naposledy. Platby za zneškodnenie odpadu fakturuje OLO správcom domov, ktorí objednávajú počet kontajnerov pre dom, počet odvozov za týždeň a určujú aj dni odvozu. Ako poznamenal Ladislav Štibranyi, člen predstavenstva a poslanec mestského zastupiteľstva, keď správca objedná kontajnerov málo, platia obyvatelia menej, ale kontajnery sú preplnené a odpadky sa hromadia na zemi. V tejto súvislosti upozornil, že za vyčistenie okolia kontajnerov nezodpovedá OLO, ale správca objektu. Potrebný počet kontajnerov či smetných nádob pre dom sa dá podľa manažmentu spoločnosti ľahko vypočítať, pretože je známe, koľko odpadu vyprodukuje priemerne jedna domácnosť. OLO odporúča správcom objednať jednu 110-litrovú nádobu pre jeden byt s tromi členmi v domácnosti s odvozom raz týždenne, prípadne jeden 1100-litrový kontajner pre 4 byty s tromi členmi v domácnosti s odvozom raz týždenne. V súvislosti s mesačnými platbami, ktoré obyvateľom účtujú správcovia bytového fondu, L. Štibranyi povedal: "Chceli by sme, aby si ľudia vedeli podľa počtu odvozov, počtu kontajnerov a domácností sami skontrolovať, či im správca vypočítava cenu za odvoz správne, či pod položkou odpad neplatia aj za služby iným subjektom." Upozornil na prípady, keď do kontajnerov, ktoré sú objednané pre určitý dom, vysýpajú odpadky aj podnikatelia z okolitých prevádzok: "Tí si kontajner pri vybavovaní licencie síce objednajú, pretože to je podmienka na povolenie živnosti, po troch mesiacoch však objednávku zrušia a za odvoz neplatia."
Autor: SME-jb