D. SZABÓ: Štátny tajomník MDPT sa ku kauze ,šafárenia` na ŽSR verejne nevyjadroval, ale tvrdí, že štruktúra prepráv ŽSR má aj v súčasnej situácii proexportný a tranzitný charakter. Podľa neho je potrebné investovať do železníc asi 70 mld Sk, no zároveň priznal, že výška dotácie pre ŽSR na budúci rok na rekonštrukciu (250 mil.) je iba na udržanie systému.
B. SCHMÖGNEROVÁ: Po zverejnení výsledkov kontroly na železniciach sa podpredsedníčka SDĽ vyjadrila, že ide o najvychytenejší prípad tunelovania podniku v tomto roku.
M. DZURINDA: Bývalý minister dopravy a terajší hovorca SDK vidí za zlým hospodárením na ŽSR časté výmeny vedenia. Bol jedným z tých, ktorí upozorňovali na konkrétne prípady porušovania zákonov konkrétnymi osobami. Neskôr sa vyjadril, že celá kauza, ktorej začiatok sa datuje už v roku 1995, smrdí obrovským štýlom.
VSŽ KOŠICE: Jednoznačne odmietli spájanie svojej spoločnosti s tunelovaním ŽSR.
B. SINAI: Bývalý generálny riaditeľ ŽSR po odchode z funkcie nepovažoval hospodársky výsledok ŽSR za tragédiu a neúspech. Zároveň tvrdil, že keby 7 tisíc pracovníkov ŽSR do roboty nenastúpilo z jedného dňa na druhý, nič by sa nestalo a železnice by fungovali aj lepšie.
M. LAZAR: Nástupca B. Sinaia hneď po uvedení do funkcie v lete vymenil vrcholový manažment ŽSR, prehodnotil tisíc nevýhodných prepravných zmlúv podpísaných B. Sinaiom a snažil sa zaviesť finančnú disciplínu sprehľadnením finančných tokov. Nevylúčil redukciu počtu pracovníkov, no tvrdil, že niektoré miesta je naopak potrebné posilniť.