Jirko Malchárek sa narodil v znamení Raka (28. júna 1966 v Jeseníkoch na Morave) a podľa tohto znamenia pomaly, ale cieľavedome kráča v živote za svojimi jednotlivými cieľmi. Pomaly iba podľa postupných činností, ale v poslednom čase rýchlo, pretože preteká za volantom rýchlych a stále rýchlejších áut. Pre tento jeho koníček majú manželka Anetta, lekárka na "áre" v Ružinovskej nemocnici v Bratislave a šesťročný syn Christian pochopenie, on zase verí, že im raz všetko vráti, presnejšie, že im umožní život v spokojnosti a pohode. Absolvent SVŠT, konštrukcie motorov, pracoval najskôr na Útvare splnomocnenca vlády pre automobilový priemysel, potom bol v obchodnej spoločnosti VSŽ Selecta v Bratislave. Napokon po profesionálnej kariére jazdca spojil svoju prácu so športovou činnosťou s ÖMV. Jazdí, ale zároveň sa stal partnerom v prevádzkovaní čerpacej stanice na Einsteinovej ulici v Petržalke. "Snažím sa využiť svoje skúsenosti, získané v motoristickom športe a budujem pred pumpou Autocentrum, predajný servis áut značky Škoda. Poskytujeme v rámci služieb najväčší a najdlhší leasing, pracujeme pre Globtel a ďalšie spoločnosti," vysvetľuje.
"Už minulý rok absolvoval testy pre Mozart motors sport, ktorý ako jediný disponuje vozidlami Mercedes AMG Evolution. Tie sa zúčastňovali nemeckých majstrovstiev cestných vozov. Neskôr sa to volalo International Thüring Car (ITC). Táto séria sa skončila pre finančnú náročnosť, ktorá sa blížila náročnosti F 1. Tešila sa obrovskej popularite a najmä bola na vysokej výkonnostnej úrovni zo strany pilotov. Preto to bola rovnocenná alternatíva pre pilotov F 1, keď nemali angažmán. "Ja som mal chuť a šťastie, dostal som podnet, že by som to mohol skúsiť. Každý rok sa snažím zobrať na seba niečo viac a dostal som tú možnosť na testoch na Masarykovom okruhu a na A 1 ringu v Zeltwegu. Testy dopadli dobre, pred Vianocami bola zmluva na jednu sezónu s tým, že to dopadlo ako dopadlo," vracia sa v spomienkach J. Malchárek. Vyhral. Podarilo sa mu poraziť celú konkurenciu. Sú v nej Poliaci, Maďari, Rakúšania, Slovinci. Češi a Slováci štartujú v inej kategórii, on bol z bývalej ČSFR sám.
Seriál má názov ME FIA CEZ (centrálna európska zóna). "Vyhral som tú zónu a som veľmi rád. My sme totiž zaškatuľkovaní ako stredná a východná Európa, neberú nás veľmi vážne v motoristicky silných krajinách, skôr je pre nich významné, že niekto dokáže podávať kvalitné výkony u nich. Sledujú si výkony na jednotlivých pretekoch. Pre mňa bolo dôležité, ak som sa chcel zviditeľniť, tak som musel v dobrej konkurencii dostať zo seba maximum a zvládnuť toto monštrum. Vyvrcholením pre mňa však bol, čo berú vážne aj v Nemecku, štart v Speciele Touren Wagen (STW). Je tam široká medzinárodná účasť a vozidlá výkon od 450 do 1000 koní. Sú to skutočne zvláštne monštrá. Ja som sa prihlásil na Salzburgringu a skúsil som jazdiť v tej konkurencii, aby sme stále nedebatovali, či na to máme, alebo nie." Na štarte bolo 27 jazdcov a Jirko skončil na 2. mieste, čo vzbudilo veľkú pozornosť. "Tento výsledok má pre mňa väčšiu hodnotu, bol rozhodujúci. To je to, čo si už vedia všimnúť v Nemecku a z toho vyplynuli aj ďalšie ponuky na štart v roku 1998, ktoré vlastne dvíhajú latku nesmierne vysoko. A jednu z ponúk do nového roku, tú si nechám ako prekvapenie. Motoristickí fanúšikovia sa majú na čo tešiť."
Vráťme sa ešte k ME FIA CEZ. Jazdili sa v Česku, Poľsku, Rakúsku, Maďarsku a Slovinsku, na Masarykovom okruhu, na poznaňskom autodróme, Salzburgringu, Zeltwegu, Hungaroringu, v Moste, Rijeke. "Preteky mali od 14-25 účastníkov, jazdilo sa na 70 km. A ešte k autu - Mercedes AMG má výkonnosť 420 koní, 980 kg váhy, za 3,7 s má zrýchlenie z 0 na 100 km/h, z 0 na 200 km/h za 9 s. Vyhral som v Rijeke, bol som druhý v Poznani a v Salzburgu, štvrtý v Brne." Potešilo ho, že pokoril Maďarov, špecialistov na tieto vozy, okrem Mercedesov tam jazdili BMW alebo Ford Escort Cosworth. "Vozidlám sa venuje obrovská pozornosť, ich životnosť je 800-1500 km. Pre našinca je nepochopiteľné, že sme ,spotrebovali` štyri motory, pričom jeden je 60 000 mariek, desiatky pneumatík, niekoľko diferenciálov, a to sme mali šťastie, že rok sa obišiel bez väčšej "rany".
"Rak" Malchárek je cieľavedomý výmyselník. Každý rok chce niečo nové, pripravuje prekvapenie. "Pre mňa je najdôležitejšie jazdiť v kvalitnom tíme, aby som bol použiteľný v profesionálnych súťažiach. Snažím sa ísť do výkonnostne silnejších seriálov, kde aj moja motivácia bude väčšia. Mercedes chce, aby som jazdil, ja neodmietam, ale už mám aj iné záujmy," dodal Malchárek, ktorý bude, ako v tomto roku, komentovať na Markíze preteky formuly 1. A pred nimi - ale to je to avizované prekvapenie..