, jeho technického riaditeľa P. Heada, bývalého dizajnéra A. Neweyho, riaditeľa pretekov v Imole R. Bruynseraeda, organizátora Veľkej ceny San Marina F. Bendinelliho a jeho zástupcu G. Poggiho. Sudca A. Constanzo tak skončil desaťmesačnú kauzu, ktorá vojde do dejín formuly 1 ako prvý prípad, keď činovníci F 1 išli v Európe pred súd v súvislosti s haváriou. Presné dôvody svojho rozhodnutia chce sudca publikovať do troch mesiacov, pričom podľa talianskych zákonov sa žalujúca i žalovaná strana môžu ešte odvolať. Je pochopiteľné, že Williams dúfa v opak. Žiadnu verziu prokuratúry pri "Sennovom prípade" - vrátane o stĺpiku riadenia, ktorý sa na Sennovom aute zlomil po tom, čo na ňom mechanici urobili nežiaduce úpravy - sa teda nepodarilo dokázať. Napokon, ako to povedal právnik Sennovej rodiny P. Goodman, žiadny súd už aj tak nemohol vrátiť Sennovi život. "Asi sa nikdy nedozvieme, čo sa vlastne stalo," povedal ešte v októbri Frank Williams. Po utorku je to jediná istota na Sennovej tragédii...
Bol to zvláštny koniec 49. ročníka najprestížnejšej automobilovej súťaže. Najprv rozhodujúce preteky na Veľkej cene Európy v španielskom Jereze nezvládol "miláčik bariér" M. Schumacher, keď za svoj likvidačný zákrok voči neskoršiemu majstrovi sveta J. Villeneuvovi musel ísť 11. novembra pred mimoriadnu disciplinárku Medzinárodnej automobilovej federácie (FIA). Hoci trest M. Schumacherovi sa mohol zdať na prvý pohľad tvrdý, odobratie titulu vicemajstra nie je podľa Villeneuvovho kolegu z Williamsu H. Frentzena také bolestivé, ako keby Schumiho potrestali zákazom niekoľkých Veľkých cien v budúcom ročníku. Súdne dokončenie ročníka, ktorý vyvolal mohutné rozpaky nad aktuálnou situáciou v F1, potvrdil Sennov prípad. Formula 1 patrí k najrizikovejším športom. Piloti vedia, že vklad do ruskej rulety Veľkých cien je ten najvyšší. V niektorých prípadoch nepomôže ani súdna (ne)spravodlivosť. Nezabudnite, prosím!
Autor: Ľudo Petránsky Ml.