Štvrtok, 25. február, 2021 | Meniny má Frederik(a)KrížovkyKrížovky

Americké tabakové firmy dobývajú Rusko

Mrakodrapy, belostne piesočné pláže, zvodne sa usmievajúce dievčatá, elegantne vystupujúce z dlhočizných limuzín - na tabakové billboardy možno v súčasnosti naraziť v uliciach Moskvy na každom kroku. Slogany ako "Absolútna sloboda" alebo "Rendezvous ...

Mrakodrapy, belostne piesočné pláže, zvodne sa usmievajúce dievčatá, elegantne vystupujúce z dlhočizných limuzín - na tabakové billboardy možno v súčasnosti naraziť v uliciach Moskvy na každom kroku. Slogany ako "Absolútna sloboda" alebo "Rendezvous s Amerikou" však nepropagujú ponuku cestovných kancelárií alebo dobrodružné klubové podniky. Robia reklamu americkým cigaretám ako Winston a Marlboro. V Spojených štátoch a v Európe fajčí stále čoraz menej ľudí, a tak začínajú západné tabakové spoločnosti agresívne ťaženie na východ, aby si vynahradili straty na domácich trhoch.

Skryť Vypnúť reklamu

Americkí producenti tabakových výrobkov objavili "zlatú baňu" v Rusku, kde fajčiarskej vášni holduje 50 až 80 percent obyvateľov, kde sa spotrebitelia naháňajú za všetkým, čo pochádza zo Západu a tabakové výrobky sú zaťažené nízkou daňou. Takmer nejestvujúca kontrola reklamy dáva výrobcom cigariet voľnú ruku pri uplatňovaní predajných a marketingových metód, vyvolávajúcich v iných krajinách nesúhlas.

V Rusku je v reklame povolené takmer všetko. Tabakové firmy uskutočňujú akcie pre ruských teenagerov, na ktoré ponúkajú vstup zadarmo, pokiaľ si záujemca kúpi jeden alebo viac balíčkov cigariet. Pri najrôznejších show, ako bola napríklad nedávna módna prehliadka v Moskve, obchádzajú mladé ženy s táckami v rukách divákov a ponúkajú im cigarety zadarmo. "Vo všetkých civilizovaných krajinách už majú toto štádium dávno za sebou a dávno už zaviedli reštrikcie na propagáciu tabakových výrobkov," konštatuje Taťjana Kamardinová, popredná vedecká pracovníčka z moskovského Ústavu profylaktického lekárstva.

Skryť Vypnúť reklamu

Rusko má v skutočnosti pomerne prísne zákony týkajúce sa reklamy - nie však fungujúci zákonný alebo monitorovací systém k zabezpečeniu ich uplatňovania.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte
  2. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov
  3. Trnavská univerzita: 385 rokov akademickej excelentnosti
  4. Aj vám chýba voňavá a chutná káva?
  5. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  6. Ivan Krechňák: Robiť niečo, čo máš rád, je na nezaplatenie
  7. Získaj náskok pred štartom
  8. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť
  9. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme
  10. Petit Press a RegioMedia rozbiehajú spoločný predaj v regiónoch
  1. Varso Tower od HB Reavis je najvyššou budovou v EÚ
  2. Dáma s pávím pierkom
  3. Slovensko zasiahla vlna nárastu dopytu po produktoch na kĺby!
  4. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť
  5. Získaj náskok pred štartom
  6. 2. ročník Social Awards Slovakia prichádza
  7. MetLife spustila online nahlasovanie poistných udalostí
  8. Minulý rok boli v priemere ukradnuté takmer tri autá denne
  9. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov
  10. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme
  1. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 19 012
  2. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 10 609
  3. Ako vyzerá majetok Slovákov? Zvyšuje sa najmä z jedného dôvodu 9 551
  4. V sobotu do bezpečného Ománu so zľavou 486 eur 6 799
  5. Séria dvoch príloh: Angličtina nielen pre maturantov 6 494
  6. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 6 470
  7. Príbeh Patrika Tkáča a J&T, Lidl verzus Tesco a investičné tipy 6 110
  8. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto! 5 724
  9. Zažite farebný Marakéš a hory Atlasu so slovenským sprievodcom 5 089
  10. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 4 609
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu