Stalo sa tak potom, ako na záver takmer štvormesačného vyjednávania v Dopravnom podniku Bratislava, a. s. (DPB), podpísali Kolektívnu zmluvu (KZ) na rok 1998. Vodiči vstúpili do štrajkovej pohotovosti po tom, čo krajský a po ňom i Najvyšší súd SR vyhlásil ich štrajk za nelegálny. Predseda predstavenstva DPB T. Fabor označil podpísanie KZ za obojstranný kompromis v rámci obmedzeného finančného limitu závislého na mestskom rozpočte i štátnych dotáciách. Obe strany sa dohodli, že až do vyhlásenia rozpočtu Bratislavy nebudú o absolútnych číslach informovať. T. Fabor na otázku SME odpovedal, že ku kompromisu mohli dospieť i vďaka racionalizácii štruktúry podniku a stabilizácii vodičov - stabilizačnú zmluvu podpísalo 1200 z 1300 šoférov. Predseda organizácie Slovenského odborového zväzu vodičov a pracovníkov cestnej dopravy (SOZ) M. Csonga pripomenul, že cesta k tejto dohode viedla cez dohodu odborárov, keď Kurekov BOZV akceptoval reálne časové horizonty rastu miezd. A. Kurek dodal, že sú s KZ spokojní a odborári pri jej dodržiavaní garantujú sociálny zmier.
Autor: SME - gub