Horňákovcom zaviedli telefón v posledných augustových dňoch. Ich prvý účet za september dosiahol výšku 18 tisíc 381 korún. Keď si dali urobiť výpis z digitálnej ústredne, objavili celé spektrum audiotextových čísiel, na ktoré niekto volal. "Tvrdili mi, že určite volali naše deti," hovorí Lýdia Horňáková o svojich skúsenostiach s reklamáciou. "Mám chlapca, ktorý má 25 rokov, a dvanásťročné dievča. Keby som vedela, že moje dieťa má takéto sklony, tak by som to zaplatila. Ale ja som si vedomá, že sa nikde nevolalo, a žiadam, aby sa to prešetrilo." Prešetrovanie sa už začalo. Z telekomunikácií prišiel technik a o chvíľu po ňom vyjadrenie, že technické zariadenie je v poriadku a ak Horňákovci chcú, po zaplatení poplatku sa môžu obrátiť na orgán štátnej správy - Oblastný telekomunikačný úrad v Trenčíne.
Pozoruhodnejší účet dostala Anna Durdíková, ktorá žije sama so svojím dospelým synom. Hoci priemerne platila mesačne okolo 300-400 korún, zrazu jej prišla júlová faktúra na 1480 korún. Ďalší účet za august predstavoval podobnú sumu a vrcholom sa stal september, keď od nej telekomunikácie zapýtali 30 tisíc 621 korún. Výpis z ústredne, ktorý si dala vyhotoviť, má len dve strany, zato 31-krát sa v ňom objavilo rovnaké audiotextové číslo - erotika. Podľa výpočtov niekto počúval rovnakú erotickú story spolu deväť hodín. Napríklad vo štvrtok 18. septembra s niekoľkosekundovými prestávkami od 7.43 až do 14.21 h. "Veď to ani nie je fyzicky možné, držať slúchadlo v ruke sedem hodín," mieni pani Anna a dopĺňa, že syn bol v čase telefonátov tri týždne v zahraničí a ona v práci. "Telefón mám už 25 rokov a nikdy som nemala takéto problémy. Teraz už ho nechcem ani vidieť." Linku jej Slovenské telekomunikácie pre neplatenie odpojili a vo štvrtok 18. decembra ju čaká správne konanie. Odpojený telefón vraj zvonieva v noci, cez deň i skoro ráno. Keď ho zdvihne, ozýva sa zvonenie.
Ako uviedol riaditeľ primárnej oblasti Slovenských telekomunikácií v Trenčíne Ing. Dušan Marčok, pokiaľ nie je zistená technická porucha na telekomunikačných zariadeniach, zvyčajne reklamáciu neuznajú, pretože vychádzať môžu len z objektívnych skutočností. Podľa neho ľudia často robia chybu, ak nenahlasujú poruchy či nepravidelnosti v prevádzke linky, ale ozvú sa, až keď im príde vysoký účet. "Ak by sme zistili o niekoľko mesiacov skutočnosti, ktoré sme predtým nevedeli, vždy sme pripravení urovnať situáciu," upozorňuje Ing. D. Marčok. Podľa slov riaditeľa Oblastného telekomunikačného úradu v Trenčíne Ing. Antona Strempeka sa dá zneužiť všetko, a teda aj telefón. Otázkou zostáva, či je zneužitý v domácnosti príbuznými alebo v miestnych rozvodoch, ktoré sú najzraniteľnejšie. "My neprešetrujeme, kto z linky volal, ale či z nej bolo volané, a to je rozdiel," vysvetľuje riaditeľ. Zároveň však priznáva, že každý mechanik alebo technicky zručnejší človek sa dokáže napojiť na cudziu linku, a preto by si občania mali väčšmi všímať, či nie sú v dome poškodené rozvodné skrine. Od 1. mája, keď tento úrad v Trenčíne vznikol, zaznamenali približne 250 reklamácií, čo v porovnaní s počtom telefónnych účtov považujú za prijateľné číslo. Hoci sídlia v budove telekomunikácií, snažia sa občanom vysvetľovať, že sú nezávislým orgánom, ktorý sa pokúša objasniť, či je v práve zákazník, alebo firma. Ich skúsenosti hovoria o 10 až 15 percentách oprávnených podaní zo strany zákazníkov. Aj keď sa na Oblastnom telekomunikačnom úrade nechceli vyjadrovať k výsledku správneho konania, ktoré čaká pani Annu, ide podľa ich názoru o zneužitie linky a hovory boli uskutočnené. Riaditeľ úradu má možnosť reklamáciu uznať, prihliadnuť na predchádzajúce telefónne účty a podľa nich sumu spriemerovať. Môže však vydať aj zamietavé stanovisko, a vtedy má zákazník možnosť odvolať sa vyššie - na Telekomunikačný úrad SR v Bratislave.