Boj dvoch rodín v Novom Meste nad Váhom proti pozoruhodným telefónnym účtom

Horňákovcom zaviedli telefón v posledných augustových dňoch. Ich prvý účet za september dosiahol výšku 18 tisíc 381 korún. Keď si dali urobiť výpis z digitálnej ústredne, objavili celé spektrum audiotextových čísiel, na ktoré niekto volal. "Tvrdili mi, ..

Horňákovcom zaviedli telefón v posledných augustových dňoch. Ich prvý účet za september dosiahol výšku 18 tisíc 381 korún. Keď si dali urobiť výpis z digitálnej ústredne, objavili celé spektrum audiotextových čísiel, na ktoré niekto volal. "Tvrdili mi, že určite volali naše deti," hovorí Lýdia Horňáková o svojich skúsenostiach s reklamáciou. "Mám chlapca, ktorý má 25 rokov, a dvanásťročné dievča. Keby som vedela, že moje dieťa má takéto sklony, tak by som to zaplatila. Ale ja som si vedomá, že sa nikde nevolalo, a žiadam, aby sa to prešetrilo." Prešetrovanie sa už začalo. Z telekomunikácií prišiel technik a o chvíľu po ňom vyjadrenie, že technické zariadenie je v poriadku a ak Horňákovci chcú, po zaplatení poplatku sa môžu obrátiť na orgán štátnej správy - Oblastný telekomunikačný úrad v Trenčíne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Pozoruhodnejší účet dostala Anna Durdíková, ktorá žije sama so svojím dospelým synom. Hoci priemerne platila mesačne okolo 300-400 korún, zrazu jej prišla júlová faktúra na 1480 korún. Ďalší účet za august predstavoval podobnú sumu a vrcholom sa stal september, keď od nej telekomunikácie zapýtali 30 tisíc 621 korún. Výpis z ústredne, ktorý si dala vyhotoviť, má len dve strany, zato 31-krát sa v ňom objavilo rovnaké audiotextové číslo - erotika. Podľa výpočtov niekto počúval rovnakú erotickú story spolu deväť hodín. Napríklad vo štvrtok 18. septembra s niekoľkosekundovými prestávkami od 7.43 až do 14.21 h. "Veď to ani nie je fyzicky možné, držať slúchadlo v ruke sedem hodín," mieni pani Anna a dopĺňa, že syn bol v čase telefonátov tri týždne v zahraničí a ona v práci. "Telefón mám už 25 rokov a nikdy som nemala takéto problémy. Teraz už ho nechcem ani vidieť." Linku jej Slovenské telekomunikácie pre neplatenie odpojili a vo štvrtok 18. decembra ju čaká správne konanie. Odpojený telefón vraj zvonieva v noci, cez deň i skoro ráno. Keď ho zdvihne, ozýva sa zvonenie.

SkryťVypnúť reklamu

Ako uviedol riaditeľ primárnej oblasti Slovenských telekomunikácií v Trenčíne Ing. Dušan Marčok, pokiaľ nie je zistená technická porucha na telekomunikačných zariadeniach, zvyčajne reklamáciu neuznajú, pretože vychádzať môžu len z objektívnych skutočností. Podľa neho ľudia často robia chybu, ak nenahlasujú poruchy či nepravidelnosti v prevádzke linky, ale ozvú sa, až keď im príde vysoký účet. "Ak by sme zistili o niekoľko mesiacov skutočnosti, ktoré sme predtým nevedeli, vždy sme pripravení urovnať situáciu," upozorňuje Ing. D. Marčok. Podľa slov riaditeľa Oblastného telekomunikačného úradu v Trenčíne Ing. Antona Strempeka sa dá zneužiť všetko, a teda aj telefón. Otázkou zostáva, či je zneužitý v domácnosti príbuznými alebo v miestnych rozvodoch, ktoré sú najzraniteľnejšie. "My neprešetrujeme, kto z linky volal, ale či z nej bolo volané, a to je rozdiel," vysvetľuje riaditeľ. Zároveň však priznáva, že každý mechanik alebo technicky zručnejší človek sa dokáže napojiť na cudziu linku, a preto by si občania mali väčšmi všímať, či nie sú v dome poškodené rozvodné skrine. Od 1. mája, keď tento úrad v Trenčíne vznikol, zaznamenali približne 250 reklamácií, čo v porovnaní s počtom telefónnych účtov považujú za prijateľné číslo. Hoci sídlia v budove telekomunikácií, snažia sa občanom vysvetľovať, že sú nezávislým orgánom, ktorý sa pokúša objasniť, či je v práve zákazník, alebo firma. Ich skúsenosti hovoria o 10 až 15 percentách oprávnených podaní zo strany zákazníkov. Aj keď sa na Oblastnom telekomunikačnom úrade nechceli vyjadrovať k výsledku správneho konania, ktoré čaká pani Annu, ide podľa ich názoru o zneužitie linky a hovory boli uskutočnené. Riaditeľ úradu má možnosť reklamáciu uznať, prihliadnuť na predchádzajúce telefónne účty a podľa nich sumu spriemerovať. Môže však vydať aj zamietavé stanovisko, a vtedy má zákazník možnosť odvolať sa vyššie - na Telekomunikačný úrad SR v Bratislave.

SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 710
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 180
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 541
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 862
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 154
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 024
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 756
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 951
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu