Štvrtok, 4. marec, 2021 | Meniny má KazimírKrížovkyKrížovky

Finančný veľtrh Finex priniesol Banskej Bystrici konkrétne peniaze

BANSKÁ BYSTRICA (SME - klo) - Z každej koruny, ktorú počas tohtoročného medzinárodného veľtrhu finančníctva, bankovníctva a poisťovníctva Finex v Banskej Bystrici vystavovatelia alebo návštevníci minuli, sa stali koruny štyri. Takto zjednodušene by sa ...

BANSKÁ BYSTRICA (SME - klo) - Z každej koruny, ktorú počas tohtoročného medzinárodného veľtrhu finančníctva, bankovníctva a poisťovníctva Finex v Banskej Bystrici vystavovatelia alebo návštevníci minuli, sa stali koruny štyri. Takto zjednodušene by sa dal vysvetliť tzv. multiplikačný efekt, ktorý má veľtrh pre usporiadateľské mesto. Ako uviedol riaditeľ agentúry BB Expo, ktorá Finex organizuje, Ing. Dušan Kováč, zhodnotenie ekonomických prínosov výstav sa na Slovensku ešte neskúmalo. Pre BB Expo urobilo takúto štúdiu Slovensko-švajčiarske združenie pre rozvoj cestovného ruchu spolu s Ekonomickou fakultou Univerzity Mateja Bela. Aj na základe prieskumu študentov v teréne sa podarilo odhadnúť, že každý z vystavovateľov kupoval v Banskej Bystrici rôzne služby - ubytovacie, stravovacie, relaxoval, platil parkovné, všetko za takmer 13 tisíc korún počas štyroch dní trvania veľtrhu. Vystavovatelia na tieto účely minuli asi 19 miliónov korún. Návštevník, ktorý prišiel na finančný veľtrh, tu priemerne minul 370 korún. Najviac - až 54 percent - boli náklady na ubytovanie. Dovedna Finex videlo 34 820 návštevníkov, ktorí takto zaplatili 9,5 milióna korún. Odborníci skúmali i to, ako počas veľtrhu stúpli tržby obchodníkov a ako sa daň z tržieb za alkohol, tabakové výrobky i parkovné prejavila v mestskom rozpočte. Dovedna Finex priniesol pre Banskú Bystricu asi 145,6 milióna korún. K tomu treba prirátať i 6,1 milióna korún pre 56 firiem z B. Bystrice, ktoré sa podieľali na jeho príprave a priebehu. Ako mimoekonomické aspekty zhodnotili odborníci slovensko-švajčiarskeho združenia posilňovanie imidžu mesta, väčšiu podporu a zvýšenie hrdosti občanov na svoje mesto.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  2. Získaj náskok pred štartom
  3. Buďte v najlepšej spoločnosti!
  4. Trnavská univerzita: 385 rokov akademickej excelentnosti
  5. Oplatí sa teraz kupovať byt alebo je lepšie si počkať?
  6. Denník SME spolu s knihou Rozhovory o ľudskom tele
  7. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými?
  8. Petra Vlhová venuje svoju prilbu do súťaže pre Plamienok
  9. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia
  10. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami
  1. Oplatí sa teraz kupovať byt alebo je lepšie si počkať?
  2. A new, multifunctional centre will revive the Danube embankment
  3. BILLA má nový vernostný program pre deti – „SuperOsma“
  4. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia
  5. WESTech je distribútorom Dell Technologies na Slovensku
  6. Petra Vlhová venuje svoju prilbu do súťaže pre Plamienok
  7. Denník SME spolu s knihou Rozhovory o ľudskom tele
  8. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými?
  9. FVT orientovaná na modernú výučbu prepojenú s praxou
  10. 26 years of providing you with essential information
  1. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 20 018
  2. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID 15 459
  3. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými? 7 595
  4. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 7 460
  5. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť 7 034
  6. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 6 598
  7. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou 6 593
  8. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia 6 472
  9. Príbeh Patrika Tkáča a J&T, Lidl verzus Tesco a investičné tipy 6 232
  10. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami 6 099
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu