Finančný veľtrh Finex priniesol Banskej Bystrici konkrétne peniaze

BANSKÁ BYSTRICA (SME - klo) - Z každej koruny, ktorú počas tohtoročného medzinárodného veľtrhu finančníctva, bankovníctva a poisťovníctva Finex v Banskej Bystrici vystavovatelia alebo návštevníci minuli, sa stali koruny štyri. Takto zjednodušene by sa ...

BANSKÁ BYSTRICA (SME - klo) - Z každej koruny, ktorú počas tohtoročného medzinárodného veľtrhu finančníctva, bankovníctva a poisťovníctva Finex v Banskej Bystrici vystavovatelia alebo návštevníci minuli, sa stali koruny štyri. Takto zjednodušene by sa dal vysvetliť tzv. multiplikačný efekt, ktorý má veľtrh pre usporiadateľské mesto. Ako uviedol riaditeľ agentúry BB Expo, ktorá Finex organizuje, Ing. Dušan Kováč, zhodnotenie ekonomických prínosov výstav sa na Slovensku ešte neskúmalo. Pre BB Expo urobilo takúto štúdiu Slovensko-švajčiarske združenie pre rozvoj cestovného ruchu spolu s Ekonomickou fakultou Univerzity Mateja Bela. Aj na základe prieskumu študentov v teréne sa podarilo odhadnúť, že každý z vystavovateľov kupoval v Banskej Bystrici rôzne služby - ubytovacie, stravovacie, relaxoval, platil parkovné, všetko za takmer 13 tisíc korún počas štyroch dní trvania veľtrhu. Vystavovatelia na tieto účely minuli asi 19 miliónov korún. Návštevník, ktorý prišiel na finančný veľtrh, tu priemerne minul 370 korún. Najviac - až 54 percent - boli náklady na ubytovanie. Dovedna Finex videlo 34 820 návštevníkov, ktorí takto zaplatili 9,5 milióna korún. Odborníci skúmali i to, ako počas veľtrhu stúpli tržby obchodníkov a ako sa daň z tržieb za alkohol, tabakové výrobky i parkovné prejavila v mestskom rozpočte. Dovedna Finex priniesol pre Banskú Bystricu asi 145,6 milióna korún. K tomu treba prirátať i 6,1 milióna korún pre 56 firiem z B. Bystrice, ktoré sa podieľali na jeho príprave a priebehu. Ako mimoekonomické aspekty zhodnotili odborníci slovensko-švajčiarskeho združenia posilňovanie imidžu mesta, väčšiu podporu a zvýšenie hrdosti občanov na svoje mesto.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Autor: SME-klo

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 582
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 303
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 114
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 336
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 918
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 860
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 397
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu