Peter KRESÁNEK, primátor Bratislavy: "Jednoznačne áno. Po dlhých rokoch sa dnes konečne väčšina dopravných expertov zhodla v názore, že pre Bratislavu je najvhodnejším druhom nosného dopravného systému MHD práve ľahké metro typu VAL. Bratislava svojím pôdorysom, počtom obyvateľov, ale najmä existujúcimi prepravnými kapacitami nevyhnutne potrebuje takýto bezkolízny dopravný systém, inak veľmi skoro dôjde ku kolapsu tradičnej povrchovej MHD, ktorej prevádzka vyžaduje takmer rovnaké náklady, ako sú predpokladané ročné náklady na budovanie ľahkého metra. Metro v Bratislave však nedokážeme vybudovať bez širokého konsenzu celej slovenskej spoločnosti, ktorý sa premietne do dohody o jeho financovaní."
Vladimír BAJAN, starosta Petržalky: "O metre nebudeme vôbec diskutovať, pre Petržalčanov je životne dôležité. Naša mestská časť ho bude podporovať celou svojou váhou. Dopravnú situáciu v Bratislave, ktorej hrozí veľmi rýchlo kolaps, nevyrieši ani nákup nových dopravných prostriedkov, ani rozšírenie ciest. Niet ich kam rozšíriť. Bratislavskú mestskú hromadnú dopravu nie je preto možné riešiť ináč ako ľahkým metrom."
Ladislav BIČÁR, prednosta Krajského úradu v Bratislave: "V súčasnosti sa projekčne pripravuje výstavba prvej etapy metra, teda spojenia Petržalky s centrom. Projekčná príprava sa zabezpečuje z výnosov z komunálnych obligácií, ktoré sú istou formou úveru. Na jeho realizáciu nie je jasné finančné krytie. Trasa z Petržalky do centra by mala stáť 20 miliárd korún. Úvery sa čerpajú na projekty a z čoho sa potom má hradiť ich realizácia? Som toho názoru, že situácia v doprave sa dá riešiť komplexne. Peniaze, za ktoré by sa postavila trasa metra z Petržalky do centra, by obnovili existujúce systémy dopravy v celom meste, vrátane cestných komunikácií, privádzača od Zlatých pieskov i vybudovanie tunela na križovatke Patrónka. Ani pri cene lístka 30 korún nie je prevádzka rentabilná. Vychádzajúc z overenej skutočnosti, že ani v miliónovej Prahe nie je metro rentabilné, Krajský úrad v Bratislave navrhuje využiť na prepravu osôb ako nosný dopravný systém povrchovú rýchlodráhu podobnú štrasburskej."
Tomáš FÁBOR, predseda komisie dopravy a spojov pri Miestnom zastupiteľstve v Bratislave: "Výstavbu metra jednoznačne podporujem. Denne sme svedkami toho, že súčasná dopravná situácia v Bratislave je na hranici kolapsu. Naše hlavné mesto nemá vybudovaný funkčný základný systém. Nekoordinovaný rozvoj individuálnej dopravy spôsobuje v živote mesta obrovské problémy. Dopravné ťahy v meste sú preťažené, trpí životné prostredie a v konečnom dôsledku hlavne občan. Jedna dopravná nehoda často znefunkční polovicu mesta. Dopravnú problematiku v Bratislave treba jednoducho riešiť tak, aby bola na úrovni zodpovedajúcej postaveniu hlavného mesta. Pomôže tomu iba výstavba nosného dopravného systému, ktorý v Bratislave absentuje. Tým je metro. Poskytuje kvalitnú, spoľahlivú, bezkolíznu, komfortnú a hlavne rýchlu hromadnú dopravu."
Autor: rf