Streda, 21. október, 2020 | Meniny má UršuľaKrížovkyKrížovky

ANKETA

Podporujete myšlienku výstavby metra v Bratislave?

Peter KRESÁNEK, primátor Bratislavy: "Jednoznačne áno. Po dlhých rokoch sa dnes konečne väčšina dopravných expertov zhodla v názore, že pre Bratislavu je najvhodnejším druhom nosného dopravného systému MHD práve ľahké metro typu VAL. Bratislava svojím pôdorysom, počtom obyvateľov, ale najmä existujúcimi prepravnými kapacitami nevyhnutne potrebuje takýto bezkolízny dopravný systém, inak veľmi skoro dôjde ku kolapsu tradičnej povrchovej MHD, ktorej prevádzka vyžaduje takmer rovnaké náklady, ako sú predpokladané ročné náklady na budovanie ľahkého metra. Metro v Bratislave však nedokážeme vybudovať bez širokého konsenzu celej slovenskej spoločnosti, ktorý sa premietne do dohody o jeho financovaní."

Skryť Vypnúť reklamu

Vladimír BAJAN, starosta Petržalky: "O metre nebudeme vôbec diskutovať, pre Petržalčanov je životne dôležité. Naša mestská časť ho bude podporovať celou svojou váhou. Dopravnú situáciu v Bratislave, ktorej hrozí veľmi rýchlo kolaps, nevyrieši ani nákup nových dopravných prostriedkov, ani rozšírenie ciest. Niet ich kam rozšíriť. Bratislavskú mestskú hromadnú dopravu nie je preto možné riešiť ináč ako ľahkým metrom."

Ladislav BIČÁR, prednosta Krajského úradu v Bratislave: "V súčasnosti sa projekčne pripravuje výstavba prvej etapy metra, teda spojenia Petržalky s centrom. Projekčná príprava sa zabezpečuje z výnosov z komunálnych obligácií, ktoré sú istou formou úveru. Na jeho realizáciu nie je jasné finančné krytie. Trasa z Petržalky do centra by mala stáť 20 miliárd korún. Úvery sa čerpajú na projekty a z čoho sa potom má hradiť ich realizácia? Som toho názoru, že situácia v doprave sa dá riešiť komplexne. Peniaze, za ktoré by sa postavila trasa metra z Petržalky do centra, by obnovili existujúce systémy dopravy v celom meste, vrátane cestných komunikácií, privádzača od Zlatých pieskov i vybudovanie tunela na križovatke Patrónka. Ani pri cene lístka 30 korún nie je prevádzka rentabilná. Vychádzajúc z overenej skutočnosti, že ani v miliónovej Prahe nie je metro rentabilné, Krajský úrad v Bratislave navrhuje využiť na prepravu osôb ako nosný dopravný systém povrchovú rýchlodráhu podobnú štrasburskej."

Skryť Vypnúť reklamu

Tomáš FÁBOR, predseda komisie dopravy a spojov pri Miestnom zastupiteľstve v Bratislave: "Výstavbu metra jednoznačne podporujem. Denne sme svedkami toho, že súčasná dopravná situácia v Bratislave je na hranici kolapsu. Naše hlavné mesto nemá vybudovaný funkčný základný systém. Nekoordinovaný rozvoj individuálnej dopravy spôsobuje v živote mesta obrovské problémy. Dopravné ťahy v meste sú preťažené, trpí životné prostredie a v konečnom dôsledku hlavne občan. Jedna dopravná nehoda často znefunkční polovicu mesta. Dopravnú problematiku v Bratislave treba jednoducho riešiť tak, aby bola na úrovni zodpovedajúcej postaveniu hlavného mesta. Pomôže tomu iba výstavba nosného dopravného systému, ktorý v Bratislave absentuje. Tým je metro. Poskytuje kvalitnú, spoľahlivú, bezkolíznu, komfortnú a hlavne rýchlu hromadnú dopravu."

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  4. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  5. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  6. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  7. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  8. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  9. Zelená Bratislava
  10. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  1. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  3. Prebudili ste sa už v sude, sene alebo teepee? Je to zážitok!
  4. Počas pandémie je dôležité aj správne kúrenie
  5. Bezbariérové vozidlo
  6. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  7. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  8. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  9. Zelená Bratislava
  10. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 29 533
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 15 697
  3. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 15 504
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 217
  5. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 13 181
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 459
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 494
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 372
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 275
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 035
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu