ale rokovania s predstaviteľmi obecných úradov stále pokračujú," spresnil riaditeľ závodu osobnej dopravy J. Machala. Na financovanie nočných spojov prispievajú aj niektoré obce. S financovaním autobusových liniek pomáhajú predovšetkým menšie obce z okolia Banskej Bystrice - Králiky, Tajov, Riečka, Pohronský Bukovec, Moštenica, Hiadeľ, Pohronský Bukovec i ďalšie, väčšie obce záujem prispievať neprejavili. Určitou sumou prispievajú aj výrobné podniky - Harmanecké papierne a Biotika Slovenská Ľupča. Ak by sa zmenili daňové podmienky a tieto prostriedky by si podniky mohli zahrnúť do nákladov, zmenil by sa prístup aj ďalších spoločností, ktoré si chcú udržať v okrese zamestnanosť. Podľa J. Machalu je najhoršie spojenie do obce Špania Dolina, kde vzhľadom na počet obyvateľov v obci a jej polohu, keď je po trase jedinou dedinou, chodí autobus len dvakrát denne. Výška dotácie na prímestskú dopravu je pre SAD BBDS, š. p., B. Bystrica asi milión korún mesačne. Náklady na ňu, aj so zabezpečením opráv a obnovy vozidiel, sú však za rok až trojnásobné. Riaditeľ osobnej dopravy však zhodnotil situáciu v okrese ako uspokojivú. Podľa jeho slov je zabezpečení doprava do všetkých obcí a od januára budú už linky premávať podľa stabilných cestovných poriadkov.
Autor: SME-klo