Na modernizáciu medzinárodne dôležitých tratí na Slovensku, ktoré sa nazývajú aj koridory, sa má do roku 2010 investovať 33 mld Sk (podľa vládneho programu schváleného v septembri). Podľa správy, ktorú priniesla agentúra SITA z minulotýždennej konferencie o rozvoji železníc v Bratislave, by sa malo do roku 2010 investovať až 71 mld Sk, povedal to na konferencii štátny tajomník ministerstva dopravy pôšt a telekomunikácií Dezider Szabó. Avšak v návrhu štátneho rozpočtu na budúci rok sa počíta iba s položkou 250 mil. Sk. Napriek týmto skutočnostiam Szabó povedal, že rozvoj slovenskej dopravnej infraštruktúry napreduje. Zároveň priznal, že v NR SR nie je politická vôľa na zvýšenie rozpočtových výdavkov pre železnice. Je obvyklé, že rozvoj železníc vo svete sa financuje z domácich a zahraničných úverov a zo štátnych prostriedkov. ŽSR sa podľa ich generálneho riaditeľa Michala Lazara snažia získať štátnu záruku na zahraničnú pôžičku v objeme 200 mil. USD.
Počet zamestnancov v ŽSR sa znížil z 53 tisíc v minulom roku na 49 tisíc v tomto roku. Avšak pomer výkonov ŽSR k počtu zamestnancov je nízky, pripomenul Lazar. Výkony nákladnej dopravy v porovnaní s rokom 1989 poklesli na polovicu. Zadlženie ŽSR sa prudko zvýšilo, bolo spôsobené aj investíciami do vozového parku v minulom roku. Nové vedenie ŽSR už v júli oznámilo, že železnice prijali niekoľko nevýhodných úverov a uzatvorili nevýhodné obchodné zmluvy. Straty potvrdili aj vykonané kontroly z NKÚ a Úradu Vlády. Lazar dávnejšie vyjadril zámer transformovať nevýhodné krátkodobé úvery na dlhodobé a devízové a najsť si zahraničného partnera pre investície. Strata ŽSR za tento rok dosiahla 4 mld Sk a úverová zaťaženosť 11 mld Sk. Lazar pripomenul, že štát neuhrádza v plnej miere straty z výkonov osobnej dopravy ktoré ŽSR robia vo verejnom záujme (cestovanie dôchodcov, študentov, vojakov). Ešte do konca tohto roka by mala vláda prerokovať nový zákon o ŽSR, ktorý by ŽSR pretransformoval na akciovú spoločnosť.