dopravy u nás. Podľa povereného riaditeľa jedného z najväčších štátnych podnikov SAD - v Banskej Bystrici - Ing. Petra Matúšku by sa tieto opatrenia mali zaviesť asi do konca februára l998. "Verejná doprava je spoločenský problém, nie problém dopravných závodov, prioritná je pritom otázka ceny za dopravný výkon," povedal Matúška. Zľavy na cestovnom štát ročne dotuje 800 miliónmi korún a takýto objem by mal byť garantovaný aj na budúci rok. Ceny cestovného by sa však v novom roku mali zvýšiť až o 20 percent a malo by dôjsť aj k zrušeniu zliav pre dôchodcov a študentov. Finančné zaťaženie na dopravu by mali znášať i firmy, ktoré majú záujem na zamestnanosti a počas soboty a nedele by mala byť pravidelná doprava za komerčné ceny. Vláda by však určitým spôsobom garantovala postupné zlepšovanie technického stavu vozidiel. Z päť a pol tisíc vozidiel verejnej dopravy je až tisíc starších ako desať rokov. V novom roku by sa mala urýchliť transformácia a privatizácia subjektov SAD, ktorá by tiež mohla odštartovať proces investícií v doprave. Majetok závodov SAD je asi 4 a pol miliardy korún, z čoho hodnota vozidiel tvorí len 20 percent. V prvej fáze by sa podniky SAD transformovali na akciové spoločnosti, kde by bol ešte istý vplyv ministerstva dopravy a krajských úradov.
Autor: SME-klo