Taliansky návrhár Benetton sa dohodol s americkým výrobcom hračiek Mattelom o produkcii detského oblečenia. "Kolekcia s názvom Barbie miluje Benetton je určená malým dievčatkám vo veku medzi 3 a 12 rokmi a reprezentuje štýl svetoznámej Barbie," informovali talianske noviny Corriere della Sera. Mattel zároveň prinesie na trh špeciálne bábiky Barbie, ktoré budú nosiť typické oblečenie značky Benetton. Prvú Benetton-Barbie kolekciu bude možné kúpiť od 15. septembra.
Adidas predá divíziu Salomon fínskemu Ameru
Nemecký výrobca športového tovaru Adidas-Salomon sa dohodol so svojím fínskym konkurentom, firmou Amer, že mu približne za 485 miliónov eur (18,8 miliardy korún) predá svoju divíziu Salomon. Tá sa stala súčasťou skupiny Adidas-Salomon pred ôsmimi rokmi. Akvizícia má byť uzavretá koncom septembra. "Salomon bol významným členom našej skupiny. Teraz sme sa však rozhodli, že je čas zamerať sa viac na posilnenie našej hlavnej činnosti na trhu atletickej obuvi a náčinia, ale i na rastúcu kategóriu golfu," povedal generálny riaditeľ Herbet Hainer.
Spoločnosť Amer uviedla, že akvizícia spojí značku pre zimné športy a rekreačnú činnosť Salomon s jej vlastnou značkou Atomic. Amer tiež vlastní značku športového tovaru Wilson.
Za stratu údajov z Time Warner môže firma Iron Mountain
Americká mediálna spoločnosť Time Warner oznámila, že údaje o 600-tisíc súčasných a bývalých zamestnancoch, ktoré boli uložené na počítačových zálohovacích páskach, stratila externá spoločnosť Iron Mountain zodpovedná za ich úschovu. Udalosť vyšetruje americká tajná služba. K strate došlo počas prepravy z Time Warner 22. marca tohto roka do úschovného zariadenia Iron Mountain.
Piata najväčšia mediálna spoločnosť na svete, ktorá vlastní internetového providera America Online, televíznu stanicu HBO a štúdiá Warner Brothers, uviedla, že stratené údaje obsahovali mená zamestnancov a informácie o ich sociálnom zabezpečení.
EMI bude šíriť hudbu cez sieť
EMI Group, tretí najväčší hudobný vydavateľ na svete, uzatvoril dohodu so softvérovou firmou Snocap o autorizovanom šírení hudobných nahrávok na internete. Snocap vytvára sieť, v ktorej sa budú nahrávky legálne vymieňať. Podmienky dohody spoločnosti nezverejnili.
Snocap identifikuje pieseň podľa jej digitálnych "odtlačkov prstov" a rozozná, čo má s ňou urobiť na základe priania vlastníkov autorských práv. Hudobný vydavateľ napríklad môže uvoľniť singel pred jeho vydaním s podmienkou, že si ho užívateľ trikrát prehrá a potom zaň zaplatí.
Snocap vedie Shaw Fanning, zakladateľ Napsteru. Jednotka a dvojka na svetovom hudobnom trhu, firmy Universal Music a Sony BMG Bertelsmann, už dohodu so Snocapom o registrácii svojich piesní uzatvorili.
Heineken sa posilňuje na ruskom trhu
Holandská pivovarnícka skupina Heineken kúpila ruský pivovar Patra, sídliaci v Jekaterinburgu. Ako Heineken informoval, vďaka tejto transakcii sa jeho podiel na ruskom pivnom trhu zvýši zo súčasných 7,5 na 8,3 percenta. Heineken neuviedol cenu akvizície, len oznámil, že prevzatie bude financovať z dostupných hotovostných zdrojov. Analytici pritom odhadli hodnotu pivovaru Patra na 50 miliónov dolárov (1,5 miliardy korún)
Heineken, štvrtý najväčší producent piva na svete, odhaduje, že ruský pivný trh v tomto roku narastie o 5,5 percenta na 89 miliónov hektolitrov. Predajná kapacita pivovaru Patra dosahuje v súčasnosti jeden milión hektolitrov ročne, pričom jeho ročnú produkčnú kapacitu možno zvýšiť až na tri milióny hektolitrov.
text a foto - sita, tasr, čtk, reuters