BRATISLAVA - Slovenský výrobca gumárenských produktov vrátane pneumatík Matador minulý týždeň vyhlásil, že je na vstup Hankooku pripravený a nepredstavuje pre neho "neprekonateľné riziká". Prezident Matadoru Štefan Rosina sa dokonca pred dvomi mesiacmi stretol so šéfom Hankooku v Kórei.
Matador obsadzuje svojimi gumárenskými výrobkami zhruba 30 až 40 percent slovenského trhu a zamestnáva v Púchove 2400 ľudí. Na naše otázky o zmene, ktorú prinesie Hankook odpovedal e-mailom hovorca Matadoru DUŠAN KOBLIŠEK.
Považujete Hankook za svojho bezprostredného konkurenta?
"Áno, samozrejme, Honkook je bezprostredný konkurent spoločnosti Matador."
Ako sa produkcia Hankook odlišuje od výroby Matadoru?
"V predpokladanom sortimente, s ktorého výrobou sa v plánovanom podniku uvažuje, sa produkcie oboch výrobcov veľmi neodlišujú"
Rokujete o prípadnej spolupráci s Hankookom?
"Áno".
Predpokladáte, že budete dodávať pneumatiky do niektorého z novobudovaných závodov PSA alebo Kia?
"Pripravujeme sa na tendre, ktoré budú postupne na jednotlivé produkcie oboch podnikov vypisované. Od oboch výrobcov už boli odborní zástupcovia na prehliadke výroby - šance budeme mať v tomto teritóriu viacerí podobné."
Kto alebo kde sú vaši najdôležitejší odberatelia?
"V tomto regióne je to zatiaľ Škoda Mladá Boleslav a VW, kde už v súčasnosti dodávame ekologicky prijateľné ,zelené' plášte na VW Polo. Pokiaľ ide o prvovýrobu, je to aj napríklad Dacia a podstatné vzťahy sú v Rusku pre tamojších výrobcov. Je dôležité všeobecne vedieť, že ani jeden výrobca automobilov nemá na daný typ jediného dodávateľa prvoobutia. Spravidla ide o tri až štyri značky." (jj)