Pri štarte A380 bude mať celá posádka na sebe padáky. Ide o preventívnu prax výrobcov lietadiel. Na to, aby sa padáky prípadne dali aj použiť, má lietadlo bočnú šachtu slúžiacu ako núdzový východ. Nehody pri skúšobných diaľkových letoch sú v súčasnosti vďaka počítačovej technike, vzduchovým tunelom a množstvu skúšok nepravdepodobné, i keď sa nedajú vylúčiť.
Ako príklad sa uvádza havária HFB 320 Hansa Jet. Stroj sa zrútil 12. mája 1965 neďaleko španielskeho Torrejonu. Ďalším je pád VFW 614 počas skúšobného letu 1. februára 1972 na letisku v Brémach.
Prvý Airbus A380 sa bude podobať laboratóriu. Zhruba šesťtisíc meracích bodov kontroluje 18-tisíc parametrov. Z dôvodu stimulovania normálnej hmotnosti lietadla doň umiestnia aj nádrže s vodou. Po prvom diaľkovom skúšobnom lete nasledujú ďalšie. Prototypy musia do oficiálnej registrácie absolvovať 2000 letových hodín. (reuters, tasr)