Dole išli aj ceny ojazdených Škodoviek - klesá o ne záujem. FOTO SME - JÁN KROŠLÁK
Dolu išla napríklad cena nového Volkswagenu Passat a hneď sa to odrazilo aj na cenách v bazároch.
"Ojazdený Passat s veľkým benzínovým motorom sa ešte na jeseň dal predať o stotisíc drahšie ako dnes, čo je pri ojazdených autách veľmi vysoká suma. To isté platí pri Audi aj ďalších luxusnejších autách," hovorí Michalík. Pri malých autách, ktoré stoja okolo dvestotisíc, je pokles cien minimálny.
Podľa Miloša Habánka z MP - TOP Trenčín budú ceny automobilov v bazároch mierne klesať aj vďaka rôznym akciám a zľavám pri kúpe nových áut. "Nedávno sme tu mali napríklad záujemcu o predaj trojročného Renaultu Thalia, ktorý zaň chcel 210-tisíc. Rovnaké nové auto pritom predajca ponúkal v akcii za 253-tisíc. S cenou sme preto museli ísť dolu." Ceny ojazdených vozidiel sa podľa neho budú musieť prispôsobovať vývoju cien nových áut aj naďalej. (rf, mp)
Čo sa zmenilo pri dovoze ojazdených áut zo zahraničia
* Za dovoz auta staršieho ako šesť rokov musel pred marcom každý zaplatiť poplatok 50-tisíc korún. Ten od marca klesol na 2000 korún.
* Pribudol poplatok 3000 korún do recyklačného fondu.
* Za ďalšie správne poplatky treba zaplatiť zhruba 12-tisíc korún.
Čo si treba všímať pri dovoze zo zahraničia
* Či je auto typovo schválené v Európskej únii.
* Ak nie je, muselo by sa podrobiť testu v skúšobni, čo by stálo najmenej 50-tisíc plus ďalšie poplatky a peniaze za opravy po prípadných zistených nedostatkoch auta.
* Pred kúpou sa treba informovať, či je importér, alebo výrobca schopný vydať certifikát konformity. Ak nemáte istotu, auto radšej nekupujte, výrazne sa predraží jeho dovoz a prihlásenie a dokonca nemusíte dostať typové schválenie. Zahraniční predajcovia ojazdených áut už na konformitu upozorňujú, podobne ako na vek vozidla alebo jeho výbavu.
* Ak ste sa rozhodli pre kúpu konkrétneho auta, požiadajte jeho predajcu o vydanie certifikátu konformity (COC, CEE), čo stojí asi 100 eur. Certifikát možno získať aj na Slovensku od zástupcu danej značky (importéra). Cena takejto služby je individuálna, závisí od značky auta (asi od 2500 do 5000 Sk).
* Potom nasleduje pomerne zložitý postup - treba navštíviť obvodný úrad, odbor dopravy, ktorý po predložení dokladov začne správne konanie, neskôr treba absolvovať preverenie v stanici technickej kontroly, protokoly treba predložiť obvodnému úradu, ktorý by mal do 30 dní dovoz vozidla schváliť a vydať technický preukaz k vozidlu.
* S dokladmi treba ísť na policajný dopravný inšpektorát, požiadať o pridelenie evidenčného čísla. Tam treba preukázať zaplatenie poplatku do recyklačného fondu.
* Dovoz áut s rokom výroby 1996 a skôr je ešte komplikovanejší a neodporúča sa.
(tc)
Aké autá sa dajú kúpiť do 100-tisíc
auto a rok výroby najazdené kilometre cena
Audi 80, 1,6 (r.v. 1992) 185 000 99-tisíc
Daewoo Nexia (1996) 226 778 89-tisíc
Škoda Felicia (1996) 158 000 99-tisíc
Renault 19 (1989) 287 803 55-tisíc
Audi 90 Quatro (1989) 211 000 80-tisíc
Citroen ZX (1994) 132 000 89-tisíc
Peugeot 309 (1992) 123 697 85-tisíc
Opel Astra, nafta (1992) 186 250 99-tisíc
Seat Toledo, nafta (1994) 269 700 99-tisíc
Peugeot 306 (1995) 173 000 94-tisíc
Aké autá sa dajú kúpiť do 200-tisíc
Audi A4 (1995) 205 430 199-tisíc
BMW 525, nafta (1994) 344 000 139-tisíc
Daewoo Espero (1996) 101 000 115-tisíc
Daewoo Lanos (2001) 85 700 189-tisíc
Daewoo Nubira (1997) 112 000 155-tisíc
Fiat Punto (2000) 40 510 200-tisíc
Ford Escort (1997) 132 000 159-tisíc
Mercedes 124/230 (1988) 229 650 115-tisíc
Nissan Almera (1999) 154 900 199-tisíc
Opel Tigra (1995) 115 000 179-tisíc
Renault Thalia (2001) 85 000 199-tisíc
Škoda Octavia (1998) 139 000 189-tisíc
Volkswagen Golf Variant (1998) 105 000 170-tisíc
Volkswagen Polo (2000) 141 878 179-tisíc
(V tabuľke je len výber z množstva áut, ktoré sa v súčasnosti dá kúpiť v autobazároch) (Zdroj: Auto Alles, Darex)