Efektivita činnosti pedagóga 1,30 1,03 1,01 0,96 1,03
Podmienky vyuč. vytvorené pedagógom 0,99 0,79 0,85 0,86 0,79
Efektivita vyučovania 1,04 0,82 0,84 0,98 0,82
Efektivita činnosti žiakov 1,07 0,72 1,01 0,84 0,72
Vedomosti a zručnosti žiakov 0,89 0,61 0,91 0,60 0,61
Vzdelávacie výsledky žiakov 0,87 0,51 0,99 0,62 0,51
Legenda: Čím vyššie číslo, tým vyššia úroveň hodnotenej činnosti.
Vysvetlenie výsledkov: Najvyššiu hodnotu zo všetkých uvedených činností dosahuje efektivita činnosti pedagógov. Tá je na dobrej úrovni vo všetkých hodnotených typoch škôl a predmetov. Najslabšia je na SOŠ, najlepšie sú pripravení učitelia na I. stupni základných škôl.
Podmienky vyučovania vytvorené pedagógom sú o niečo slabšie ako jeho efektivita. Pokrivkávajú najmä na SOU ale aj II. stupni základných škôl.
Efektivita vyučovania aj efektivita práce žiakov sú zhruba na rovnakej úrovni, vcelku v poriadku.
Vedomosti a zručnosti žiakov, spolu s ich vzdelávacími výsledkami však napriek tomu dosahujú najnižšie výsledky!
Celkovo možno výklad tabuľky zhrnúť slovami: Napriek tomu, že pedagógovia vyvíjajú veľké úsilie, žiaci dobre spolupracujú a podmienky aj efektivita vyučovania sú dobré, žiaci dosahujú nedostatočné vzdelávacie výsledky (najmä SOU a II. stupeň základných škôl), pričom tieto nie vždy korešpondujú s údajmi v triednej knihe (vedomosti a zručnosti žiakov). Niekde sa teda deje chyba, ktorú treba nájsť a odstrániť.
(sr)