BRATISLAVA - Bankové produkty alebo služby banky využívalo na Slovensku v minulom roku viac ako 80 percent obyvateľov nad 15 rokov. Takmer každý druhý Slovák je klientom výhradne jednej banky. Takmer tretina Slovákov uprednostňuje možnosť využívania bankových služieb a produktov viacerých bánk súčasne a zostávajúca pätina slovenskej populácie vo veku nad 15 rokov nie je klientmi žiadnej banky.
Vyplýva to zo štúdie spoločnosť GfK Slovakia o finančnom trhu, ktorá robila omnibusový prieskum počas minulého roka na vzorke šesťtisíc respondentov vo veku 15 až 79 rokov.
"V rámci retailového trhu je dlhodobo bankou s dominantným postavením Slovenská sporiteľňa," povedala marketingová a PR manažérka GfK Slovakia Lucia Rozborová. Za svoju hlavnú banku ju označilo v minulom roku 45 percent obyvateľov Slovenska. Prieskum spoločnosti GfK Slovakia ďalej ukázal, že klienti bánk na Slovensku sú s ich hlavnou bankou vcelku spokojní. (sita)