FOTO - ČTK/AP |
ie z misiek už jednoducho nie je in," napísali noviny The Age. Firma, ktorá balenú psiu vodu vynašla, vyváža svoj produkt už aj na Taiwan a do Singapuru, rokuje s Japoncami a Britmi a do USA už predala výrobnú licenciu. Jedna fľaša s objemom 0,6 litra stojí 1,98 austrálskeho dolára, čo je asi 45 korún. Podľa zakladateľa firmy Andrewa Larkeya pomôže balená voda majiteľom psov lepšie pochopiť výživové potreby ich miláčikov. Tvrdí, že v žiadnom prípade nejde len o lacný marketingový trik. Onedlho by sa mali svojej balenej vody dočkať aj mačky.
V Paríži sa zase už pár týždňov snažia ľudí nalákať na pitie obyčajnej vody z vodovodného kohútika. Chcú ich presvedčiť, že táto voda je rovnako dobrá ako kupovaná minerálka. Parížsky magistrát začal kvôli tomu dokonca rozdávať sklené karafy od módneho tvorcu Pierra Cardina (na snímke). Vyrobilo sa ich 30-tisíc a majú taký tvar a veľkosť, aby sa vošli do dvier chladničky. Podľa prieskumov až 51 percent obyvateľov francúzskej metropoly pije vodu balenú do plastových fliaš. "Ľudia kupujú balenú vodu najmä vďaka reklame, a tak sme si uvedomili, že ak ich chceme nalákať na vodu z vodovodu, musíme tiež prísť s nejakým reklamným ťahom," povedal Franck Madureira z parížskej vodárenskej spoločnosti.