a slnečné počasie s príjemnými dennými teplotami. Každý motorista sa na jar teší, veď konečne prichádza jazdenie po suchej vozovke, čo môže byť v spojení s jarnou únavou dvojsečná zbraň.
Majitelia budú môcť svojho štvorkolesového miláčika po-riadne umyť a nablýskať po nepríjemnej prevádzke počas zimy. Vinou posypovým materiálom v nemalej miere trpí karoséria, podvozky, ale aj ďalšie časti automobilu. Blíži sa 1. máj, pre vodičov najvyšší čas na výmenu zimných pneumatík. Pri pohľade do slovenských pneuservisov vidíme mihajúcich sa technikov v predĺžených smenách, stroje a kompresory vrčia na plné obrátky aj v soboty a nedele. V tejto prílohe budeme veľkú časť venovať publicistickým článkom. Tému klimatizácie nám priniesol sám život. Prudké zmeny počasia, globálne otepľovanie, jej použitie v akomkoľvek druhu auta len potvrdzujú. Okrem toho, že ju väčšinou získame už spolu s novým modelom auta, ešte stále sa oplatí dať si ju aj dodatočne namontovať, napriek tomu, že počiatočná investícia je pomerne vysoká. Prínos v podobe šetrenia spotreby a zdravia ju však dokáže prevýšiť. Ale jej nesprávne používanie a zaned-banie údržby prináša nepríjemné zdravotné ťažkosti v podobe dlhodobých zápalov dýchacieho, sluchového, očného či nervového aparátu. Jej správnym používaním naopak zvýšime pohodu a bezpečnosť jazdy hlavne na dlhšie vzdialenosti. Príčin dopravných kolapsov, ktoré stoja našu ekonomiku mi-liardy, je celý rad, ale jedna stojí za zmienku. Ako je reťaz silná iba tak ako jej najslabší článok, môžeme povedať, že prúd dopravy je rovnako rýchly ako najpomalšie vozidlo v ňom. Neplatí to vždy, ale v meste dosť často. Moderná doprava na svoje fungovanie vyžaduje od áut rýchle reakcie a od ich vodičov vyspelé a uvedomelé správanie. Slovensko podpísalo Európsku chartu, do-kument vydaný EÚ, v ktorom sa zaväzuje znížiť počet tragických dopravných nehôd do roku 2010 o 50%. Súčasný vývoj tomu však nenasvedčuje. Dotkneme sa aj témy, ako sa vyrovnávame s likvidáciou vyradených starých automobilov my a iné členské krajiny EÚ. Odstaviť vrak len tak na ulici možno na Slovensku, ale v západných krajinách si to málokto dovolí. Napriek tomu, že len v minulom roku ich Dopravný inšpektorát na Slo-vensku vyradil 323 649, oficiálnou cestou bolo spracovaných v recyklačných firmách 480 kusov. (bp)