HVB Bank Slovakia:
Veľmi nízka úroveň nesplácaných úverov nasvedčuje tomu, že sú zodpovední. Platobná disciplína sa vo všeobecnosti zlepšuje, to sa, samozrejme, pozitívne odráža aj vo vzťahoch k bankám, i keď tu možno platobnú disciplínu vnímať vo veľmi jasnom kontexte a to v súvislosti so zabezpečením. Využívané zabezpečovacie inš-trumenty dávajú banke veľmi silné postavenie, a preto ak má niekto skutočne seriózny úmysel podnikať, bude sa snažiť uplatneniu práv veriteľa predísť.
Roman Začka,
Tatra banka:
Podobne ako fyzické osoby napríklad pri spotrebných úveroch, aj podnikatelia majú zodpovedný prístup pri plnení svojich záväzkov. Ich činnosť je však v porovnaní s účelom použitia prostriedkov fyzických osôb už z podstaty veci rizikovejšia. Banka pri financovaní musí dodržiavať pravidlá obozretného podnikania, keďže narába s vkladmi svojich klientov. Vyššie riziko sa premieta aj do občasnej neschopnosti splácať úver načas. Samozrejme, podmienky čerpania i splácania úveru sú uvedené v zmluve, podnikateľ úver častokrát rôznou formou zabezpečí. Takýchto prípadov nie je veľa a riešia sa výsostne individuálne. Snažíme sa nájsť riešenie výhodné a možné pre obidve strany. Teda nie ako vyrobiť problém podnikateľovi i banke, ale ako spoločne dospieť k uspokojivému stavu.
Katarína Keráčiková,
Dexia banka:
Banka má dobrú skúsenosť s platobnou disciplínou podnikateľov. Významnú úlohu tu zohráva aj dobrá analýza klienta už vo fáze schvaľovania a posudzovania úverového prípadu.
Ján Onda,
Poštová banka:
Môžeme konštatovať, že platobná disciplína klientov sa za posledných cca 5 rokov zlepšila, k čomu zrejme prispieva aj skutočnosť, že banka sa snaží nielen dôkladne preveriť úverovú spôsobilosť klienta, ale v čo najvyššej miere aj eliminovať prípadné riziká konkrétneho úverového obchodu. V neposlednom rade je to aj skvalitnením právneho a ekonomického prostredia pre podnikanie.
Eva Güttlerová,
Slovenská sporiteľňa:
Klienti Sloven-skej sporiteľne nemajú väčšie problémy so splácaním úverov.
Marta Krejcarová,
Československá obchodná banka:
Podľa našich skúseností sa podnikatelia, ktorí sa rozhodnú čerpať úver, snažia dodržiavať splátkový kalendár. Samozrejme, neraz sa vyskytne dočasná platobná neschopnosť alebo iné prekážky, avšak každý problém či nezrovnalosť riešime vždy individuálne a konzultujeme s klientom. Výsledkom je vysoká úspešnosť splácania úverov.
Norbert Lazar,
OTP Banka Slovensko:
Platobná disciplína podnikateľov sa zlepšuje, ale stále sa objavujú aj problémoví
klienti, ktorí si neplnia svoje záväzky voči banke. Pripisujeme to zlepšujúcemu sa právnemu rámcu, ale aj samotným prístupom bánk, ktoré získali, vylepšili alebo vytvorili know-how v oblasti riadenia rizík.
Katarína Ševčíková,
UniBanka:
UniBanka ne-má problémy so splácaním úverov od malých a stredných podnikateľov, k splácaniu pristupujú zodpovedne.
Tatiana Hambálková,
Všeobecná úverová banka:
Závisí na samotnom podnikateľovi a jeho platobnej disciplíne. Naša banka poskytuje úvery klientom, ktorí sa preukazujú schopnosťou splácať svoje záväzky načas.
Jana Lukáčová,
Ľudová banka:
Klienti majú skutočne vynikajúcu disciplínu pri splácaní "podnikateľských" úverov, pretože evidujeme len 3 % neplatičov. Tento výsledok je priamym dôsledkom aj toho, že v rámci celej skupiny Volksbank sa uplatňuje konzervatívnejšia politika pri posudzovaní rizikovosti poskytovaných úverov. (er)