Väčšina podnikateľov už vie, čo chce

Hoci to nevedia presne, je im celkom jasné, čo nechcú alebo nepotrebujú a podľa toho sa rozhodujú o tom, aký produktový balík si v banke zaplatia, aké služby chcú využívať.

Hlavnú úlohu pri rozhodovaní sa podnikateľa, ktorý balík si vyberie, hrá podľa riaditeľky odboru marketingu/ komunikácie HVB Bank, a. s. Andrey Kollárovej, rozsah reálne využívaných služieb v danom čase. "Nemá zmysel snažiť sa klientovi predať väčší balíček s argumentom, koľko ušetrí, keď sa neskôr ukáže, že časť služieb, ktoré má v rámci balíka, aj tak nevyužije," konštatuje. Dodáva, že napokon by nebol spokojný ani klient ani banka. Podľa jej slov, ak podnikateľ časom zistí, že potrebuje balík s iným, plnším obsahom, môže o jeho pridelenie požiadať kedykoľvek. A bezplatne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

"Podnikateľ sa podobne ako občan rozhoduje podľa toho, aké bankové služby využíva najčastejšie. Podľa výpisov z účtu môže jednoducho zhodnotiť štruktúru svojich výdavkov a vybrať si balík, ktorý tieto operácie obsahuje," pridáva sa hovorkyňa Českosloven-

skej obchodnej banky, a. s. Marta Krejcarová. Dodáva tiež, že kritériom býva aj elektronické bankovníctvo: "Niektorí podnikatelia ho nevyužívajú a podľa toho si vyberajú balík služieb."

Kvalita a počet služieb sú rozhodujúcim faktorom pri rozhodovaní sa o balíčku služieb podľa špecialistky na externú komunikáciu DEXIA banky Kataríny Keráčikovej:

"Dôsledne si všímajú služby elektronického bankovníctva, vďaka ktorým urýchlia správu svojich financií a zároveň získajú dokonalý prehľad o svojich finančných tokoch kedykoľvek to potrebujú," konštatuje s dovetkom, že rovnako sú pre nich dôležité rýchle kontokorentné úvery, ktoré sú tiež zahrnuté v balíku.

SkryťVypnúť reklamu

Klient OTP Banky sa podľa jej hovorcu Norberta Lazara rozhoduje predovšetkým na základe užitočnosti ponúkaného produktu a služby a takisto podľa cenovej dostupnosti bez tohto, aby robil rozdiely medzi produktom a produktovým balíkom. "Podnikatelia majú v súčasnosti veľmi dobrý prehľad o ponúkaných produktoch a službách bánk, nie sú náchylní využívať a platiť balík, z ktorého využijú napríklad iba jednu tretinu produktov," tvrdí

N. Lazar.

Osobitnou kategóriou sú špeciálne balíky, v rámci ktorých sú vzájomne previazané produkty a služby. Keď klient uvažuje o takomto balíku, rozhoduje sa podľa flexibilnosti balíka, škály produktov, služieb a poradenstva za určitú cenu, ale aj podľa voliteľnej ponuky, v rámci ktorej dostáva produkty variabilne na základe vlastných po-žiadaviek a individuálnych potrieb.

SkryťVypnúť reklamu

Hovorca Tatra banky, a. s. Roman Začka je presvedčený, že rozhoduje najmä veľkosť a typ podnikateľského subjektu a množstvo dodávateľsko-odberateľských vzťahov. "Najmä tieto faktory určujú vhodnosť jednotlivých balíkov pre jednotlivých podnikateľov. Na základe odbornej konzultácie si vždy podnikateľ vyberie ten, ktorý mu najefektívnejšie pokryje potreby súvi-siace s bankovými službami," konštatuje R. Začka.

"Ide najmä o rozsah služieb, ktorý klient potrebuje na svoje podnikanie," zhŕňa skúsenosť UniBanky jej hovorkyňa Katarína Ševčíková. Jej slová potvrdzuje i špecialistka PR Všeobec-nej úverovej banky, Tatiana Hambálková, ktorá k rozsahu pridáva i cenu. Vysvetľuje: "Rozsahom služieb sa myslí predovšetkým základná zostava balíka: počet účtovných položiek, počet a typ vydaných platobných ka-riet, elektronické distribučné cesty, progresívne úročenie účtu, možnosť získať kontokredit-limit povoleného prečerpania na bežnom účte klienta

SkryťVypnúť reklamu

bez zbytočných ďalších výdavkov a administrácie."

Každá banka na Slovensku dnes poskytuje svojim klientom poradenstvo, takže aj keď presne nevedia, čo chcú, mali by v každej jednej pobočke nájsť odborníkov, ktorí im poradia zo-rientovať sa v neraz veľmi širokej a na prvý pohľad nie vždy prehľadnej po-nuke. Eva Reiselová

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 589
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 315
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 715
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 127
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 341
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 906
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 871
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 384
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu