10 a viac áut, svoju prevádzkareň, stroje..." vysvetľuje členka predstavenstva Wüstenrot poisťovne Dana Macková. Podľa jej slov ide o nový prístup k poisteniu, aj ku klientovi. Argumentom je napríklad jednoduchý princíp uzatvárania poistných zmlúv. ,,Najprv klienta navštívi poistný poradca, vyplnia spolu dotazník a na jeho základe vypracujú špecialisti v ústredí poisťovne návrh zmluvy ušitý klientovi priamo na mieru," dodáva D. Macková.
V rámci individuálneho poistenia má klient možnosť získať každý rok podiel na zisku, ktorý mu poisťovňa uhradí priamo na jeho bankový účet. Týka sa dvoch prípadov. V prvom ide o poistenie motorových vozidiel pre prípad havárie, krádeže a úrazu. Ak má klient škodovosť nižšiu ako 60%, môže počítať s podielom na zisku. Ten sa určuje percentom z ročného poistného. Konkrétna výška tohto percenta sa rovná polovici rozdielu medzi skutočnou škodovosťou a škodovosťou vo výške 60%.
Príklad uvádza D. Macková.
"Predstavte si, že klient má skutočnú škodovosť celého súboru áut 40 %.
60 % - 40 % = 20 % Vypočítali sme roz-
diel medzi škodovosťou vo výške 60 % a skutočnou škodovosťou. Tento výsledok vydelíme dvoma: 20 % : 2 = 10 %
Desať percent z ročného poistného je podiel na zisku, ktorý klientovi pošleme na účet!"
Informácia o škodovosti pritom bude
klientovi zasielaná pravidelne.
Druhým prípadom možného získania po-dielu na zisku je poistenie rizík, napríklad živelnej udalosti, krádeže vlámaním a lúpežným prepadnutím, poistenie strojov a strojových zariadení, elektronických zariadení i zodpovednosti za škodu. ,,Ak je v týchto prípadoch škodovosť nižšia ako desať percent, klient získa podiel na zisku, ktorý sa rovná desatine jeho ročného poistného," dodáva Dana Macková. Novinky sa objavia na trhu od mája tohto roka. Jana Lanská