Trampoty tučných žien v obchodoch

Ženy, ktoré vážia o niečo viac, než je bežný priemer, majú v amerických obchodoch smolu.

IULUSTRAČNÉ FOTO - ČTK/AP


Rozsiahly prieskum totiž ukázal, že predavačky sa k nim správajú oveľa nezdvorilejšie a hrubšie ako k štíhlym ženám, málokedy sa na ne usmievajú a len zriedkavo sa im pozerajú do očí. Prieskum robil tím Edena Kinga, vedeckého pracovníka z Houstonskej univerzity.

Na experiment vybral King desať štíhlych mladých žien vo veku 19 až 28 rokov, ktoré potom v zmenených podobách navštívili viac než 150 obchodov s rôznym sortimentom tovaru. Prvý raz boli štíhle, druhýkrát trochu silnejšie a do tretice sa ich hmotnosť mohla označiť veľkosťou XXXL.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Z vyhodnotenia všetkých obchodov vyplynulo, že keď predavačky obsluhovali tučnejšie ženy, spravidla sa ponáhľali a zákazníčkam veľa pozornosti nevenovali. Najhoršie dopadli tučné ženy, keď prišli do obchodu oblečené ako obyčajní ľudia. O niečo milšie boli k nim predavačky vtedy, ak vyzerali ako dámy z vyšších kruhov.

Pozoruhodné bolo zistenie, že keď sa tučné ženy objavili v obchodoch s diétnymi nápojmi a v rozhovore s predavačkou zámerne zdôrazňovali svoju snahu schudnúť, pozornosť predavačky sa viditeľne zvýšila.

"Prieskum celkom jasne ukázal, že ľudia s vyššou hmotnosťou - najmä ženy - sú v spoločnosti často diskriminované aj zo strany takých ľudí, ako sú predavačky, ktoré majú slušnosť voči zákazníkom priamo v popise práce," zhrnul výsledky prieskumu King.

SkryťVypnúť reklamu

Prieskum čiastočne financovali aj majitelia obchodov. "Zistené poznatky sú pre nás veľmi zaujímavé. Je totiž zrejmé, že nie príliš prívetivé správanie sa predavačiek vedie k rýchlejšiemu odchodu zákazníčok z obchodu, čo znamená, že u nás nechávajú menej peňazí. A nad tým sa musíme zamyslieť," komentoval výsledky prieskumu jeden z obchodníkov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 558
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 274
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 708
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 057
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 215
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 928
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 838
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 419
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu