BRATISLAVA - Výrobca nealkoholických nápojov Kofola Rajecká Lesná vo štvrtok odštartoval novú kampaň, ktorou chce zvýšiť ochranu registrovanej značky Kofola. "Výhradné právo na používanie tejto ochrannej známky má spoločnosť Kofola. Výrobcovia alebo prevádzkari reštauračných a pohostinských zariadení však často predávajú rôzne nápoje pod týmto názvom, čím zavádzajú spotrebiteľov," povedal obchodný riaditeľ spoločnosti Marián Šefčovič. Takéto plagiátorstvo spôsobuje podľa neho firme straty vo výške niekoľkých desiatok miliónov korún ročne.
I keď napodobňovanie chránenej značky Kofola zo strany výrobcov sa po viacerých právnych krokoch vyskytuje už len ojedinelo, spoločnosť zaznamenala jeho presun k prevádzkarom gastronomických zariadení. Z celkového počtu 12-tisíc čapujú tmavé nealkoholické nápoje podľa Šefčoviča v asi 5,5-tisíca reštauráciách a pohostinstvách. "Viac ako štvrtina čapuje plagiáty pod názvom Kofola, čo je tretina tržieb za predaj tmavých nealkoholických čapovaných nápojov," povedal
Šefčovič. (sita)