dnom veľtrhu televíznych programov v Cannes v južnom Francúzsku. Spoločnosť Eurodata ich získala prieskumom v 73 krajinách, kde je 2,7 miliardy televíznych divákov.
Európa bola v pozeraní trochu miernejšia - v západnej časti kontinentu strávili obyvatelia denne pred obrazovkou v priemere 3 hodiny a 30 minút a vo východnej 3 hodiny a 43 minút.
Na Slovensku sedeli ľudia pred televízorom v období od augusta do decembra v priemere 2 hodiny a 53 minút (podľa prieskumu Median SK, MML - TGI).
V Českej republike sa vo februári tohto roku pozerali ľudia na televíziu denne v priemere 4 hodiny a 14 minút.
I keď ako krajina vedú USA, najväčší fanatici sú v japonskej oblasti zahŕňajúcej Tokio a Jokohamu - tam sa každý pozerá na televíziu 5 hodín.
Najobľúbenejším žánrom televíznych divákov zostávajú zábavné programy, ktoré tvoria skoro polovicu z desiatich najsledovanejších programov. V rámci tejto kategórie tvoria štvrtinu filmy.
Vlani tak o 45 percent vzrástla sledovanosť správ. Hlavný podiel na tom mali podľa Eurodata udalosti v Iraku, voľby v Spojených štátoch a rozšírenie Európskej únie.
Viac než polovica času stráveného vlani pred obrazovkou pre šport pripadla na olympijské hry, majstrovstvá Európy vo futbale a kvalifikačné zápasy na majstrovstvá sveta vo futbale v roku 2006. (čtk)