O raste svojich dôchodkových úspor má klient každej dôchodkovej správcovskej spoločnosti prehľad v reálnom čase. Okrem pravidelného zasielania výpisu z dôchodkových účtov totiž správcovské firmy ponúkajú aj možnosť nahliadnuť do účtov on-line alebo cez telefón. Kedykoľvek a kdekoľvek si bude teda môže každý sporiteľ skontrolovať, ako sa vyvíjajú jeho úspory v penzijných fondoch.
Dôchodkové správcovské spoločnosti zaviedli podobný systém, na akom funguje pasívny internet bankig. Možno teda nahliadnuť do účtu, nemožno však na ňom robiť žiadne zmeny. "Klient na našej internetovej stránke zadá svoje klientske číslo a pridelený PIN kód a získa rýchly prehľad o stave na svojom dôchodkovom účte," vysvetľuje Vlastimil Šmihula z Credit Suisse Life & Pensions.
Podobný systém zaviedli aj ostatné firmy. Napríklad spoločnosť ING DSS najprv klientovi priradí osobné číslo a do dvoch týždňov mu doporučene pošle aj jeho prihlasovacie heslo na internetový portál.
Dôchodková správcovská spoločnosť VÚB Generali v snahe informovať sporiteľov zašla ešte ďalej. Každému svojmu klientovi vydala 'bankomatovú kartu'. Tá je použiteľná v sieti bankomatov VÚB banky, kde môžu klienti vidieť aktuálny stav na svojom dôchodkovom účte.
Zo zákona bude musieť každá dôchodková správcovská spoločnosť klientovi raz do roka poslať oficiálny výpis z účtu aj obyčajnou poštou. (tv)
Dôchodky na internete
Aegon | www.aegon.sk |
Allianz | dss.allianzsp.sk |
Credit Suisse | www.cslife.sk |
ČSOB | www.csobdss.sk |
ING | www.ingdss.sk |
Prvá dôchodková | www.pds.sk |
Sympatia - Pohoda | www.sympatia-pohoda.sk |
VÚB Generali | www.vubgenerali.sk |