ľa ŽSR vymenovali jeho bývalého námestníka pre technický rozvoj Ladislava Saxu.
Na základe rámcovej zmluvy o spolupráci medzi ŽS a ŽSR zostávajú interné predpisy pôvodných železníc nezmenené. Rovnako pretrvávajú aj záväzky uzatvorenej kolektívnej zmluvy so železničnými odbormi dohodnutej v rámci ŽSR, ktorá má v tomto a v budúcom roku zaručiť zvýšenie priemerných miezd v ŽS aj ŽSR o percento rastu inflácie. Nezmenené zostanú aj pracovný poriadok ŽSR a všetky interné predpisy v pracovnoprávnej oblasti.
Železničná spoločnosť (ŽS), a. s., ktorá 1. januára vznikla rozdelením Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) na dva samostatné podniky, ešte nemá funkčné administratívne orgány. Podľa generálneho riaditeľa Sekcie železničnej dopravy MDPT Dušana Pajdlhausera by administratívne orgány novej ŽS mali byť funkčné od 7. januára. Ako dodal, riadiace orgány novej spoločnosti sú už zapísané v obchodnom registri. (sita)