Pred dvoma týždňami sa v priestoroch Ekonomickej univerzity v Bratislave konal v poradí už tretí ročník celoslovenského finále súťaže GMC Euromanager na Slovensku. Tohto ročníka, ktorý opäť organizuje slovenská pobočka britskej spoločnosti Recruitment International, sa zúčastnili tímy takmer všetkých významných slovenských vysokých škôl so zameraním na manažment a ekonómiu. Tímy tvorili študenti Univerzity Komenského v Bratislave, Ekonomickej univerzity v Bratislave, Vysokej školy manažmentu v Bratislave, Žilinskej univerzity v Žiline, Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici a ďalších. Projekt na Slovensku získava čoraz väčšiu popularitu, do súťaže sa tento rok prihlásilo rekordných 120 tímov - do národného finále postúpilo osem najlepších.
Medzinárodná súťaž Euromanager sa začala v roku 1980 v Portugalsku a dodnes sa jej zúčastnilo okolo 240 tisíc súťažiacich. Na tohtoročnom finále v Portugalskom Lisabone si zmerajú sily tímy zo 16 krajín: Brazília, Česká republika, Francúzsko, Nemecko, Hongkong, Taliansko, India, Macao, Malajzia, Mexiko, Čína, Portugalsko, Poľsko, Singapur, Slovensko a Španielsko.
Súťažiaci si otestujú svoje manažérske schopnosti prostredníctvom riadenia virtuálnej firmy v simulovanom trhovom prostredí. Víťazom sa stáva ten tím, ktorý v priebehu piatich kôl dokáže dosiahnuť naj- vyššiu cenu za akcie svojej firmy. Na cenu akcie vplývajú rozhodnutia v oblastiach marketing, výroba, logistika, financie a ľudské zdroje, ktoré fungovanie spoločnosti ovplyvňujú aj v reálnom trhovom prostredí.
Víťazom tohtoročnej súťaže na Slovensku sa stal tím Ekonomickej univerzity v Bratislave súťažiaci pod patronátom audítorskej spoločnosti Deloitte v zložení Ľubomír Dúbravka, Jozef Čakan, Tomáš Deák a Peter Sedlák. Tento tím bude reprezentovať Slovensko aj na svetovom finále v Lisabone v dňoch 11. - 14. apríla 2005 v portugalskom Lisabone. Víťazi získali ako hlavnú cenu týždenný shadowing program od spoločnosti Microsoft Slovensko, ktorá je zároveň generálnym partnerom tohto ročníka na Slovensku. (r)