HVB Bank Slovakia, a.s. napríklad už na konci minulého roka mala 27 pobočiek, svoju sieť plánuje rozširovať aj naďalej, rovnako ako alternatívne distribučné kanály. ,,Aj v tomto roku predstavíme nové produkty a inovácie, zároveň budeme pracovať na zjednodušení viacerých procesov," hovorí Andrea Kollárová z oddelenia marketingu a komunikácie.
Slovenská sporiteľňa, a.s.
Už v prvých mesiacoch tohto roka ponúkla Slovenská sporiteľňa a.s. klientom produkty v rámci tre-tieho (dobrovoľného) piliera dôchodkovej reformy, nový spotrebný úver na financovanie bývania, ako aj elektronické bankovníctvo tretej generácie. ,,Slovenská sporiteľňa si bude aj naďalej upevňovať postavenie na slovenskom finančnom trhu a pokračovať v starostlivosti o retailových klientov," konštatuje hovorkyňa banky, Eva Güttlerová. SLSP sa orientuje na starostlivosť o klientov počas celého ich života.
Všeobecná úverová banka a.s.
Všeobecná úverová banka a.s. plánuje vytvoriť dcérsku spoločnosť Consumer Finance Holding. Vznikne na základe podpisu zmluvy o kúpe akcií finančnej skupiny piatich spoločností. Predpoklad na takýto krok bol vytvorený už v minulom roku. Týmto krokom banka podľa vyjadrenia jej hovorkyne Silvie Nosáľovej, získala viac ako 400-tisíc klientov. ,,Pre obyvateľstvo tohto roku ponúkame novú službu spoločne s poisťovňou Generali - dôchodkové sporenie. Na trhu hypoték sme len prednedávnom zaviedli euro flexihypotéku, nové produkty pripravujeme aj pre živnostníkov či malých a stredných podnikateľov," vymenúva S. Nosáľová.
DEXIA banka, a.s.
Pokračovanie Turbo retailovej stratégie sprevádza aktivity DEXIE banky, a.s. v tomto roku. Často bola vnímaná ako banka pre obce a mestá, pritom ponúkala služby aj retailovým klientom a na to chce aj prostredníctvom masívnych marketingových kampaní upozorniť. ,,Pripravujeme spustenie kreditných kariet, rozšírené služby elektronického bankovníctva, službu aktívny phone banking, rozšírené ponuky podielových fondov, nové úvery pre živnostníkov," vymenúva len niektoré novinky špecialistka pre externú komunikáciu a PR Katarína Keráčiková.
Istrobanka, a.s.
Istrobanka a.s. chce v tomto roku podľa slov generálnej tajomníčky Eleny Penzes-Strobl ďalej vytvárať "čo najjednoduchšie a čo najvýhodnejšie podmienky na získanie úverov." Podporovať chce spotrebné i hypoúvery. Spoločenstvám vlastníkov bytov a iným právnickým osobám by mali pomáhať úvery na obnovu bytového fondu. Existujúce balíky chce rozšíriť aj na právnické osoby, ponúkne i produkt v oblasti tretieho dôchodkového piliera a plánuje rozširovať svoju obchodnú sieť.
OTP Banka Slovensko, a.s.
Orientácia na retailových klientov patrí k prioritám OTP Banky Slovensko, a.s. V oblasti firemného vlastníctva sa sústredí na malých a stredných podnikateľov. OTP má 68 pobočiek na Slovensku, v roku 2005 by k nim malo pribudnúť ďalších osem. ,,Dôležitou zmenou v tomto roku by mala byť skutočnosť, že v pobočkovej sieti začneme predávať podielové listy fondov spravovaných novou dcérskou spoločnosťou OTP Asset management," dodáva hovorca banky Norbert Lazar.
Tatra Banka, a.s.
Tatra Banka, a.s. chce v roku 2005 otvoriť ďalšie pobočky, pretože podľa slov jej hovorcu Romana Začku, klientom chýbajú. Tatra Banka mieni investovať aj do svojich ľudí, vyhľadávať kvalitných a potom ich ešte vzdelávať, pretože ,,profesionalita zamestnancov bude v silnejúcej konkurencii jednou z najdôležitejších konkurenčných výhod," vysvetľuje R. Začka. Naďalej sa v rámci skupiny Tatra banka Group bude venovať investovaniu do podielových fondov, lízingu, doplnkového dôchodkového sporenia a realitným aktivitám súvisiacim s financovaním bývania. ,,Aj v roku 2005 budeme pokračovať v neustálom rozširovaní funkcionality Internetbankingu a Mobil bankingu. Ich používanie je a bude pre klienta cenovo veľmi výhodné, nehovoriac o úspore času," hovorí R. Začka.
Unibanka, a.s.
Unibanka a.s. okrem iného pripravuje špeciálne produkty v rámci tretieho piliera dôchodkového sporenia na báze investičného životného poistenia.
,,Naším cieľom je ponúknuť klientom možnosť komplexného zabezpečenia sporenia na svoj dôchodok vhodnou kombináciou klasických bankových produktov a špecializovaných produktov 2. a 3. piliera bez zbytočnej administratívy, ktorá väčšinou s takýmito produktmi pri ich individuálnom uzatváraní býva spojená," konštatuje hovorkyňa banky Katarína Ševčíková.
Určité zmeny a novinky v produktoch pripravuje napríklad aj v rámci hypotekárnych úverov, kreditných kariet či v oblasti štruktúrovaných depozitov s výhodnejšou úrokovou sadzbou ako pri bežných depozitných produktoch.
Československá obchodná banka, a.s.
Špecialitou Československej obchodnej banky, a.s. naďalej zostanú kombinácie produktov, ktoré podľa slov hovorkyne banky Marty Krejcarovej šetria čas, peniaze a poskytujú ďalšie výhody. Príkladom je projekt bývanie, kombinujúce hypotéku, stavebný úver a poistenie pri maximálnej štátnej podpore a znížených poplatkoch. "Aktuálnou zmenou je výrazná cenová inovácia balíkov služieb, kde klient môže mať plnohodnotný balík už za šesť korún mesačne," hovorí M. Krejcarová. V oblasti kolektívneho investovania ČSOB pripravuje spustenie ďalších zaistených fondov a pre-miérovo aj prvé lokálne fondy. Všetky v korunách.
Poštová banka, a.s.
V priebehu marca uvádza Poštová banka, a.s. do predaja druhú generáciu "Výnosovej knižky", ktorú by chcela zaviesť aj na pošty. V tomto roku chce banka vo výraznejšej miere podporovať predaj produktu POSTKONTO SENIOR aj prostredníctvom poštových doručovateľov. ,,Jeho najväčšou výhodou je to, že pre seniorov sú základné služby s ním spojené zadarmo. Zároveň majú seniori možnosť doručiť svoj dôchodok alebo jeho časť prostredníctvom poštového doručovateľa priamo do domu," komentuje hovorca banky Ján Onda. Banka chce ponúknuť aj nový spotrebný úver. Približne v polovici roka by mala prejsť novým organizačným usporiadaním. Rovnako čaká sťahovanie do nových open-space priestorov aj jej ústredie.
Ľudová banka, a.s.
Podobne ako v minulom aj v tomto roku porastie sieť pobočiek Ľudovej banky, a.s. na konci roka by ich malo byť o šesť viac v rôznych regiónoch Slovenska. Strategický plán banky počíta aj s novinkami. ,,V oblasti služieb zákazníkom budeme klásť dôraz na kvalitu a pestrosť našich produktov," dodáva riaditeľka útvaru marketing a PR Jana Lukáčová.
Autor: Eva Reiselová