FOTO - TASR
BRATISLAVA - Cena stavebných prác na piatom bratislavskom moste cez Dunaj sa podľa podkladov na verejnú obchodnú súťaž, ktorú vyhralo konzorcium firiem Doprastav a MCE Voest, môže zvýšiť. Zákon o verejnom obstarávaní zakazuje objednávateľovi stavby - firme Metro Bratislava - zadať v zákazke trvajúcej dlhšie ako jeden rok pevnú cenu. Preto v podmienkach tendra Metro stanovilo zvyšovanie dohodnutej sumy prepočítaním cez index cien stavebných prác zostavovaný štatistickým úradom.
"Naša pôvodná ponuka bola postaviť most za 2,253 miliardy korún. To bola cena k 10. februáru 2002. Ceny stavebných prác sa odvtedy zvýšili, preto sa zvýšila aj naša cena," tvrdí Dušan Mráz, generálny riaditeľ Doprastavu, ktorý vedie slovensko-rakúske konzorcium. "Tieto podmienky by platili pre akéhokoľvek iného víťaza tendra. My sme boli najlacnejší," dodal. Doprastav dnes tvrdí, že po indexácii cien stavebných prác a po vykonaní doobjednaných prác bude stáť stavba mostu 3,2 miliardy korún.
Ministri financií a dopravy Mikloš a Prokopovič sa tento týždeň dohodli, že navrhnú zmeniť zákon o verejnom obstarávaní tak, aby neobsahoval podmienku pohyblivej sumy v dlhodobých zmluvách. "Analýza doterajšieho vývoja ukázala, že práve cez zvyšovanie nákladov a cien sa často umelo zvyšovali ceny objednávok," povedal Mikloš. (tv)
Oprava
Dňa 9. marca 2005 denník SME uverejnil článok "Hľadajú sa peniaze na most cez Dunaj". Nie je pravdou, že konzorcium stavebných firiem vedené Doprastavom zavinilo predraženie stavby mosta. Tiež nie je pravdou, že by dodávateľ stavebných prác nedodržiaval víťaznú cenu v súťaži. Redakcia sa čitateľom aj Doprastavu ospravedlňuje. (tv)