Rôzne autá, rôzni ľudia

Autosalón je aj festival ľudí. Ako základné delenie by sa vari uplatnilo rozdeliť ich na fanúšikov automobilizmu a laikov, pre ktorých sú dôležité odpovede na otázky typu: " A kde sa na tom otvára palivová nádrž?" Fanúšik môže byť verný alebo promiskuitný

. Verný sa ide pozrieť na svoju značku a nad ostatnými mierne odúva spodnú peru. Niekedy je však tlak konkurencie taký veľký, že sa pozabudne, a s odutou perou zároveň aj uznanlivo pokyvkáva hlavou.

Predajcovia áut veľmi citlivo vnímajú ďalšie delenie - na pasívnych obzeračov a aktívnych potenciálnych zákazníkov. Tých druhých je, samozrejme, oveľa menej a predajcovia si ich oveľa viac všímajú. Len čo vycítia, že človek je "autokúpnoaktívny", ich verbálny prejav prechádza z durovej tóniny do molovej, dlhšie sa mu venujú, ponúkajú svoju vizitku a určite aj poznajú nejaký bankový alebo lízingový subjekt, ktorý by to mohol výhodne zafinancovať.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Špeciálnou kategóriou sú sprevádzajúce osoby. Môžu to byť deti, pri ktorých sú predajcovia občas v rozpakoch, či sa im venovať alebo nie. Pri troške šťastia môže ísť aj o rýchlo návratnú investíciu. Veď taký chlapček alebo dievčatko môže ovplyvňovať svojich rodičov zvolaniami typu: "Ocinóó, Fe-ra-rííí, červené Fe-ra-rííí si kúpme". Z úst detí však môžu padať aj seriózne vety: "Do kufra sa nám nezmestia sánky.", "Vzadu je málo miesta.", "To auto, čo sme videli pred chvíľou má aj opierku na ruky. Aspoň sa nebude Laura rozťahovať na mojej strane..."

Čo sa týka dospelých sprevádzajúcich osôb, najmä žien, nemožno generalizovať. Do veľkej miery však platí, že manželky majú na autosalóne dlhšiu nervovú životnosť, ako manželia v nákupných centrách. Zvlášť v módnych butikoch.

SkryťVypnúť reklamu

Ďalšie dve skupiny nie sú početné. Spoločné majú to, že si na autosalón chodia posedieť. Prví, "večne zasnívaní", si napríklad sadnú na pol hodiny do kabíny nákladného ťahača, ústami napodobňujú zvuk motora, vyskúšajú aj posteľ a spokojní odchádzajú domov, aby si to o rok opäť zopakovali. Druhí, "kamaráti", sa prejavujú oveľa spoločenskejšie. To sú ľudia, ktorí chodia na všetky výstavy, lebo majú známych v každom fachu.

LIVER

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 579
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 295
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 710
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 097
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 318
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 925
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 856
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 404
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu