. Verný sa ide pozrieť na svoju značku a nad ostatnými mierne odúva spodnú peru. Niekedy je však tlak konkurencie taký veľký, že sa pozabudne, a s odutou perou zároveň aj uznanlivo pokyvkáva hlavou.
Predajcovia áut veľmi citlivo vnímajú ďalšie delenie - na pasívnych obzeračov a aktívnych potenciálnych zákazníkov. Tých druhých je, samozrejme, oveľa menej a predajcovia si ich oveľa viac všímajú. Len čo vycítia, že človek je "autokúpnoaktívny", ich verbálny prejav prechádza z durovej tóniny do molovej, dlhšie sa mu venujú, ponúkajú svoju vizitku a určite aj poznajú nejaký bankový alebo lízingový subjekt, ktorý by to mohol výhodne zafinancovať.
Špeciálnou kategóriou sú sprevádzajúce osoby. Môžu to byť deti, pri ktorých sú predajcovia občas v rozpakoch, či sa im venovať alebo nie. Pri troške šťastia môže ísť aj o rýchlo návratnú investíciu. Veď taký chlapček alebo dievčatko môže ovplyvňovať svojich rodičov zvolaniami typu: "Ocinóó, Fe-ra-rííí, červené Fe-ra-rííí si kúpme". Z úst detí však môžu padať aj seriózne vety: "Do kufra sa nám nezmestia sánky.", "Vzadu je málo miesta.", "To auto, čo sme videli pred chvíľou má aj opierku na ruky. Aspoň sa nebude Laura rozťahovať na mojej strane..."
Čo sa týka dospelých sprevádzajúcich osôb, najmä žien, nemožno generalizovať. Do veľkej miery však platí, že manželky majú na autosalóne dlhšiu nervovú životnosť, ako manželia v nákupných centrách. Zvlášť v módnych butikoch.
Ďalšie dve skupiny nie sú početné. Spoločné majú to, že si na autosalón chodia posedieť. Prví, "večne zasnívaní", si napríklad sadnú na pol hodiny do kabíny nákladného ťahača, ústami napodobňujú zvuk motora, vyskúšajú aj posteľ a spokojní odchádzajú domov, aby si to o rok opäť zopakovali. Druhí, "kamaráti", sa prejavujú oveľa spoločenskejšie. To sú ľudia, ktorí chodia na všetky výstavy, lebo majú známych v každom fachu.
LIVER