die na Zemi. Jedna z najstarších súťaží na svete rallye Paríž-Dakar sa stáva vďaka financiám, čo sa do nej sypú z roka na rok viac a viac, ťažko zvládnuteľnou masovou akciou, ktorej organizácia sa občas vymkýna z rúk. Za 27 ročníkov si vyžiadala 48 obetí a zďaleka nielen z radov pretekárov. Napriek tomu jej obľuba stúpa. Naopak, nestúpa počet tých, ktorí sú v kritickej situácii pri dopravnej nehode ochotní a schopní pomôcť. Len v rovine špekulácie zostáva úvaha, či to boli desiatky, ba dokonca stovky životov, ktoré mohlo v minulosti zachrániť viac ľudskej obetavosti a znalosti základov prvej pomoci. My-slíte si, že okrem bravúrnej jazdy na svojom aute zvládnete aj tieto nepríjemnejšie stránky automobilizmu? Čo sa stane, ak auto idúce pred vami havaruje a vy ste široko ďaleko jediný, kto môže účinne pomôcť zachrániť zdravie alebo nebodaj život zranenému človeku. Samozrejmosť? Názory a skúsenosti odborníkov z Červeného kríža so slovenskými vodičmi čoby poskytovateľmi prvej pomoci na cestách, sú veľmi skeptické. Okrem toho tradične prebehneme najzaujímavejšie novinky zo ženevského autosalónu, ktorý slávi v tomto roku sté výročie svojho založenia.
Mnohé z nich budeme mať možnosť vidieť na vlastné oči na bratislavskom autosalóne. Má síce svojím významom a rozsahom skôr regionálny charakter, slovenskí kúpychtiví automobilisti však už netrpezlivo očakávajú kedy otvorí svoje brány.
Väčšine z nás nezostáva pri kúpe auta nič iného než sa pri nedostatku hotovosti upísať čertovi - teda lízingovej spoločnosti alebo banke. Obidva tieto varianty síce nákup mierne predražia, ale je to pre väčšinu z nás omnoho prijateľnejšie než dobrovoľne si odtŕhať a tešiť sa na dôchodok, kedy si konečne zložíme staré kosti do vytúženého auta za všetky "prachy". Z prieskumu, ktorý sme pre vás spracovali vyplýva že sa oplatí porovnávať ponuky viacerých spoločností.
Beata Plachá