Vyučovanie na stredných školách v Spojených štátoch amerických sa v mnohom líši od vyučovania u nás. Slovenskí študenti však väčšinou tvrdia, že je zaujímavejšie. "Vybrali sme si osem predmetov a tie sme mali celý rok. Každý deň štyri v deväťdesiatminútových vyučovacích hodinách," hovorí Mirka Prekopová, ktorá strávila rok na strednej škole v texaskom Austine. "Počas 90 minút má učiteľ dosť času, aby všetko riadne prebral a vysvetlil. A výklad bol zaujímavý a vždy bol dostatok priestoru aj na otázky žiakov a diskusiu. Robili sme veľmi zaujímavé projekty a chodili sme často na exkurzie. Nevýhodou je možno to, že do takéhoto rozvrhu sa nezmestí toľko predmetov ako u nás a tak má študent z niektorých oblastí málo informácií."
Podstatnou črtou amerických stredných škôl je možnosť výberu a Ľubka Svatá si vybrala naozaj zaujímavú kombináciu predmetov. "Zapísala som si keramiku, pretože ma to zaujímalo, ďalej nemčinu a matematiku, americkú literatúru a ekonomiku," vysvetľuje Ľubka. "Uvažovala som totiž o vysokej ekonomickej a chcela som skúsiť, či ma to bude baviť. Okrem toho som diaľkovo študovala dejepis." Na diaľkové štúdium dejepisu sa Ľubka dala preto, že jej v Amerike ponúkli možnosť získať maturitu. "Doma som sa učila a vypracované testy som posielala do agentúry. A keď som získala dostatočný počet kreditov, dostala som maturitný diplom," hovorí Ľubka. "Ale všetci nedostali túto možnosť. Zrejme sa možnosti líšia v závislosti od štátu, v ktorom študujete, aj od strednej školy."