Hypermarkety zavádzajú zákazníkov

BRATISLAVA - Inšpektori opakovane nachádzajú v obchodných reťazcoch dôkazy o tom, že zavádzajú zákazníkov. Účtujú im vyššie ceny, ako je uvedené na cenovke, akciový tovar veľakrát nie je vôbec na pultoch predajní a tovar v akcii predávajú za vyššiu ...

BRATISLAVA - Inšpektori opakovane nachádzajú v obchodných reťazcoch dôkazy o tom, že zavádzajú zákazníkov. Účtujú im vyššie ceny, ako je uvedené na cenovke, akciový tovar veľakrát nie je vôbec na pultoch predajní a tovar v akcii predávajú za vyššiu cenu ako pred zľavou.

V správe Slovenskej obchodnej inšpekcie sa píše, že spotrebitelia boli "masívne zavádzaní o výškach percentuálnych zliav akciových tovarov, keď v letákoch, na cenovkách, visačkách a podobne boli ako predchádzajúce ceny pred výpredajom uvádzané úplne prvé predajné ceny, a nie posledné ceny evidované v cenovej evidencii pred začatím výpredajových akcií. Dokonca boli zistené aj prípady, keď akciové ceny boli v skutočnosti vyššie ako posledné evidované ceny pred začatím výpredaja."

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Obchodníci napríklad na výrobok, ktorý stál pred zlacnením tisíc korún, napísali, že pôvodne stál 1500 korún. V zľave ho ponúkli za 1050 korún. Spotrebiteľ tak mohol mať pocit, že ušetrí 450 korún, hoci v skutočnosti 50 korún prerobil.

Jana Havlíčková z Carrefouru sa bráni tým, že v letáku bolo upozornenie, že negarantujú, že uvedená ponuka bude k dispozícii vo všetkých obchodoch. Navyše, išlo o výpredaj, v ktorom sa zbavovali posledných kusov výrobkov a nemohli garantovať, že ich bude dostatok. "Pokiaľ organizujeme promočnú akciu, pripravujeme vždy dostatočné množstvo tovaru, a ak sa ukáže, že je záujem predsa len vyšší, tovar doobjednáme u dodávateľa," hovorí Havlíčková. Práve Carrefour svojím výpredajom storočia inšpiroval inšpektorov ku kontrole aj ostatných sietí.

SkryťVypnúť reklamu

"Začali sme 92 správnych konaní za účelom uloženia pokuty," povedala hovorkyňa Slovenskej obchodnej inšpekcie Danuša Krkošová. O výške pokuty rozhodnú krajskí riaditelia inšpekcie. Obchodný reťazec môže dostať maximálne dvojmiliónovú pokutu, v prípade opakovaného porušenia zákona v priebehu jedného roka 5 miliónov korún. Výšky pokút zverejnia až po skončení správnych konaní.

V hypermarkete Kaufland v Hlohovci inšpektori zistili, že už v prvý deň výpredajovej akcie z 36 druhov akciových výrobkov nebolo v obchode 11 druhov. Zároveň pri 26 výrobkoch bola zľava vypočítaná z vyššej ceny, ako bola posledná cena pred výpredajom.

V Kauflande inšpektori našli aj najviac nesprávnych cien. V 19 kontrolovaných obchodoch ich bolo 186. Išlo o ceny po zľave, pri ktorých však nebola výška zľavy vypočítaná z poslednej ceny. Najviac nedodaných tovarov bolo v Carrefoure. V štyroch predajniach ich kontrolóri našli 197.

SkryťVypnúť reklamu

Hovorkyňa siete Tesco Oľga Hrnčiarová, v ktorej inšpektori našli 50 nesprávnych cien a 25 nedodaných akciových tovarov, neodpovedala na otázky, ako mohla nastať takáto situácia. Povedala len, že im záleží na spokojnosti zákazníkov, chcú splniť ich očakávania a rešpektujú výsledky kontroly. "Urobili sme opatrenia, aby sme v budúcnosti predišli podobným situáciám," povedala Hrnčiarová.

Diana Stanková, hovorkyňa Hypernovy, považuje za predčasné sa k výsledku inšpekcie vyjadrovať. "Samozrejme, akékoľvek nedostatky sa objavia, je našou snahou ich okamžite odstrániť." Ani Stanková nepovedala, ako sa stalo, že akciové ceny neboli vypočítané z poslednej ceny, či prečo v predajniach nebol akciový tovar.

Čo zistili inšpektori?

SkryťVypnúť reklamu
  počet nesprávnych počet nedodaných
  cien akciových tovarov
Tesco 50 25
Carrefour 69 197
Kaufland 186 90
Billa 21 2
Hypernova 119 11
Lidl
COOP Jednota 4 1
Baumax 15 7
Nay 4 16

Zdroj: Slovenská obchodná inšpekcia

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  6. Probiotiká nie sú len na trávenie
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 336
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 894
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 689
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 183
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 2 628
  6. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 2 386
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 717
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 595
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu