Podľa prieskumu Gfk Slovakia kupujú tovary označené ako Tesco, Coop Jednota - dobrá cena či Clever (Billa) dve tretiny Slovákov, z toho asi jedna tretina pravidelne. Príležitostne ich kupuje vyše polovica zákazníkov na Slovensku (54 percent).
Súčasne rastie i dôvera zákazníkov k značkám reťazcov. "Oproti minulému roku došlo k významnému nárastu znalosti maloobchodných značiek, takmer o 14 percent," píše sa v správe agentúry Gfk. Podľa agentúry prieskum ukázal, že privátne značky nie sú vnímané ako nekvalitný produkt. "V súvislosti s vývojom v západoeurópskych krajinách možno očakávať, že sa podiel maloobchodných značiek na slovenskom trhu zvýši," uvádza GfK.
Tovary so značkou obchodného reťazca bývajú zvyčajne o niekoľko korún lacnejšie, ako rovnaký tovar v originálnom balení a možno aj od rovnakého výrobcu. Nižšia cena je dôsledkom ušetrených nákladov na obal či marketing, ktorý zabezpečuje obchodný reťazec. ( tc)