Moja reality show

Už zopár mesiacov ma v piatok večer moja žena ignoruje. Spolu s ďalšími tisíckami divákov hľadá slovenskú superstar.

Nechápem celkom, prečo ju ten program tak vzrušuje, nuž sa usilujem strhnúť pozornosť na seba. Ale nefunguje to. Vždy ma iba poprosí: "Teraz ma nevyrušuj!"

Minulý piatok sme boli na návšteve. Hoci všetci mali vyše tridsať, hlavným programom bolo sledovanie SuperStar. Dokonca som sa zapojil a poslal som hlas svojmu favoritovi večera. Na druhý deň som navštívil svokrovcov. Aj sedemdesiatnici už podľahli SuperStar. V obývačke som za sklom sekretára objavil plagát jedenástich finalistov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Formát Slovensko hľadá SuperStar nie je pôvodný. Rovnako ako program Milionár. Ten sledujú diváci dokonca aj v Japonsku. Medzinárodný nákup a predaj televíznych formátov sa rozvinul najmä v deväťdesiatych rokoch minulého storočia, a ja si z toho množstva spomínam na dva najznámejšie programy - Survivor a Big Brother. Survivor pochádza zo Švédska. Desať či pätnásť ľudí žije na malom opustenom ostrove a každý týždeň jeden z hry vypadáva. Big Brother je z Holandska. Tu zasa žije pätnásť ľudí v jednom dome a postupne súťaž opúšťajú.

Hoci reality show - programy v hlavnej úlohe s ľuďmi z reálneho života - populárne všade vo svete, v Japonsku sa nie vždy stretnú s úspechom. To sa stalo aj s reality show Survivor. V japonských televíznych programoch totiž nikdy nesmú chýbať populárni ľudia. Japonci si jednoducho želajú vidieť hviezdy. Ani Milionár nedosahoval vysokú sledovanosť, kým nezačali do súťaže z času na čas nasadzovať ako súťažiacich populárne osobnosti. Inak sú však súťaže v speve, jedení, rozprávaní vtipov či v rozličných športových disciplínach v Japonsku dosť obľúbené. Sme súťaživý národ.

SkryťVypnúť reklamu

Ja som najradšej sledoval program Železný šéfkuchár. V štúdiu bolo nastúpených niekoľko slávnych šéfkuchárov a jeden neznámy kuchár. Ten si vybral jedného z majstrov šéfkuchárov a potom súťažili na určitú tému. Súťaž bola neuveriteľne nablýskaná, moderátor akčný, preháňal, dramatizoval, vytváral smiešno-vzrušujúce napätie. Tento formát bol v Japonsku nesmierne úspešný, ba kúpila ho od nás aj Amerika.

Videl som na Slovensku program, kde rodina dostane od televízie na týždeň určitú úlohu. Tú trénuje, a potom sa ju v štúdiu pred zrakmi divákov snaží splniť. Zaujímalo by ma, či je tento program na Slovensku rovnako populárny ako u nás, kde pôvodne vznikol. Je totiž šitý Japoncom na mieru. Japonskí otcovia sú pracovne nesmierne zaneprázdnení. Nevenujú sa dostatočne intenzívne rodine a práve cieľom súťaže je stmeľovať rodinu. Tú, ktorá súťaží, i tie, ktoré program sledujú doma na televíznej obrazovke. U nás totiž nie je zvláštnosťou, že v každej miestnosti bytu máme televízor. V mojom rodičovskom dome sú štyri, veď elektronika je v Japonsku lacnejšia než čokoľvek iné. Rodinná súťaž všetkých spojí pri sledovaní jedného programu z jedného prijímača.

SkryťVypnúť reklamu

Hoci dnes celý svet sleduje rovnaký program, o jeho úspechu a popularite v jednotlivých krajinách rozhoduje vždy mentalita, sociálne zázemie, skúsenosť či miera sýtosti divákov. No a ja si tu na Slovensku žijem svoju reality show.

Autor: MASAHIKO

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 608
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 352
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 723
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 176
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 373
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 828
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 895
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 348
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu