Misha, asi najznámejšia tvár Coca-Cola PopStar. FOTO - TASR |
BRATISLAVA - Svoj piaty ročník odštartovala začiatkom marca súťaž talentov Coca-Cola PopStar. Na rozdiel od práve prebiehajúcej televíznej megašou Slovensko hľadá SuperStar je táto súťaž prehliadkou talentov s výhradne vlastnou tvorbou. Vďaka nej za posledné roky vzišli dnes už známe tváre slovenskej popmusic ako Misha alebo Zuzana Smatanová.
Do súťaže sa môžu prihlásiť hudobníci vo veku od 18 do 33 rokov, ktorí ešte nenahrali vlastný album. Základou podmienkou súťaže je zaslanie nahrávky s tromi vlastnými skladbami na adresu: Street Production, P.O. Box 26, 820 07 Bratislava 27. Uzávierka prihlášok je 30. apríla.
Kvalitu nahrávok bude hodnotiť dvanásťčlenná porota, zložená z hudobníkov, producentov, organizátorov a dramaturgov slovenských rádií. Z nahrávok vyberie desať semifinalistov, ktorí sa porote predvedú naživo v máji. Z nich nakoniec vzíde štvorica finalistov, ktorí si zmerajú sily na verejnom finále 10. júna v Bratislave. V porote sedí napríklad člen IMT Smile Miro Tásler alebo producent Maroš Kachút, ktorý sa podpísal pod albumy víťazov Coca-Cola PopStar.
Víťaz získa možnosť nahrať debutový album, ktorý organizátori uvedú na slovenský trh začiatkom jesene. Súčasťou ocenenia je možnosť zúčastniť sa na hudobnom festivale talentov v holandskom Groningene. Okrem toho organizátori sľubujú víťazovi prvýkrát trofej. Je pozoruhodné, že vďaka úspechu na Slovensku sa súťaž etablovala aj v susedných Čechách, kde teraz odštartovali tretí ročník.
Minulý rok sa do súťaže zapojilo 153 hudobníkov, z ktorých nakoniec vzišla víťazne bratislavská gitarová skupina Vetroplach. Prvým výhercom Coca-Cola PopStar bola v roku 2001 popfunková kapela Seven Days To Winter. Bližšie informácie nájdete na internetovej stránke www.cocacolapopstar.sk. (peb)