V Lipsku robia nové bavoráky

MNÍCHOV - V Lipsku sa tento týždeň rozbehla výroba piatej generácie trojkového radu automobilov BMW. Lipsko sa v roku 2002 presadilo voči 250 ďalším záujemcom z celej Európy. Jazýčkom na váhach sa ukázali výhodné dotačné podmienky v nových spolkových ...

MNÍCHOV - V Lipsku sa tento týždeň rozbehla výroba piatej generácie trojkového radu automobilov BMW. Lipsko sa v roku 2002 presadilo voči 250 ďalším záujemcom z celej Európy. Jazýčkom na váhach sa ukázali výhodné dotačné podmienky v nových spolkových krajinách, ako aj skutočnosť, že v Sasku sa už predtým usadili mnohé nemecké automobilky.

Podľa denníka Leipziger Volkszeitung sa v Sasku realizovalo od roku 1990 približne 430 investičných projektov v automobilovom priemysle s celkovým objemom 5,2 miliardy eur a vzniklo približne 24-tisíc automobilových pracovných miest. BMW preinvestovalo v Lipsku 1,3 miliardy eur.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

V lipskom závode BMW pracuje podľa mníchovských novín Abendzeitung v súčasnosti okolo 2000 zamestnancov. Koncom roku 2006 by sa produkcia mala rozbehnúť na plné obrátky. V špičke by sa malo denne vyrobiť 650 automobilov trojkového a jednotkového radu. Počet zamestnancov by sa mal vyšplhať na päťtisíc. V okolí fabriky by malo vzniknúť ďalších približne 5000 pracovných príležitostí v dodávateľských podnikoch.

V mníchovskej centrále BMW si pochvaľujú predovšetkým pružný pracovný čas. V Lipsku sa môže v prípade potreby pracovať medzi 60 a 140 hodinami týždenne. Všetko závisí od stavu objednávok. Túto na nemecké pomery mimoriadnu pružnosť umožňuje tarifná zmluva, ktorej súčasťou je dohoda manažmentu a zástupcov pracujúcich o hromadení a odbúravaní nadčasov. Každý zamestnanec lipskej automobilky môže v špičkovom výrobnom období nazbierať až 200 hodín (neplatených) nadčasov, ktoré si môže po dohode s nadriadenými vybrať v horších časoch.

SkryťVypnúť reklamu

Šéf osobného oddelenia celého koncernu BMW Ernst Baumann vyhlásil v rozhovore pre Abendzeitung, že sa bude snažiť "preniesť dobré myšlienky z Lipska na bavorské výrobné lokality". K tomuto mníchovský denník dodal, že po nemeckom znovuzjednotení sa veľa hovorilo o prispôsobovaní sa nových spolkových krajín západonemeckým pomerom. Teraz sa tento trend obracia - západonemecké podniky sa začínajú pomaly, ale iste prispôsobovať východonemeckým pracovným podmienkam.

JÁN ŠALGOVIČ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 564
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 280
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 708
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 074
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 251
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 924
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 846
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 413
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu