Nemecký pilot nastupuje ako najväčší favorit aj do 56. ročníka kráľovskej motoristickej triedy, ktorý štartuje túto nedeľu Veľkou cenou Austrálie v Melbourne. Spojenie najlepšieho pilota a najlepšieho auta z v tíme Ferrari urobilo formulu 1 v posledných rokoch nudnou, ale pred touto sezónou sa dvojica pretekárov Kimi Räikkönen - Juan Pablo Montoya v McLarene zastrája, že Schumiho suverenita sa môže skončiť, víťazné ambície majú aj Jenson Button na BARe či Alonso na Renaulte. Sen o titule majstra sveta neprestal snívať Schumacherov tímový kolega Rubens Barrichello.
Štyria nováčikovia v jazdeckom poli
Pred novou sezónu sú zmeny v jazdeckom obsadení stajní podstatne širšie než v minulých rokoch. Len Ferrari (M. Schumacher - Barrichelo) a BAR (Button - Sato) svoje zostavy nezmenili, v ďalších ôsmich tímoch nastali menšie i väčšie výmeny.
Z Renaultu už v závere minulej sezóny odišiel Talian Trulli do Toyoty, nahradil ho krajan Fisichella zo Sauberu a vytvoril dvojicu so Španielom Alonsom. Williams nevládal platiť Nemca Ralfa Schumachera a Kolumbijčana Montoyu, angažoval preto Austrálčana Webbera i Nemca Heidfeldta. Montoyu si už v sezóne 2003 poistil McLaren, aby tak nahradil stagnujúceho Škóta Coultharda. Majster sveta z roku 1997 Kanaďan Villeneuve získal miesto v stajni Sauber vedľa Brazílčana Massu, skúsený Coulthard bude kolegom mladému Rakúšanovi Klienovi v tíme Red Bull Racing, ktorý je po zmene majiteľa nasledovníkom bývalého Jaguaru. Do Toyoty prestúpili ostrieľaní piloti R. Schumacher, Trulli. Úplní nováčikovia Alberts z Holandska, Friesacher z Rakúska sú v Minardi, kým Karthikeyan z Indie aj Monteiro z Portugalska absolvujú premiéru v monopostoch stajne Jordan, ktorá prešla v zime do rúk kanadského miliardára ruského pôvodu Alexa Shnaidera.
V minulej sezóne ukončil svoju kariéru Panis, a tak Francúzsko nebude mať svojho zástupci v F1 prvý raz od roku 1967.
Nové pravidlá obmedzia rýchlosť
Po vlaňajšej prvej fáze prichádzajú na rad ďalšie zmeny pravidiel, ktoré by mali zlacniť náklady tímov i znížiť rýchlosť monopostov s ohľadom na väčšiu bezpečnosť jazdcov. Motor musí vydržať dva razy viac než v minulom ročníku a na sobotňajšiu kvalifikáciu i celý nedeľňajší program si musia pretekári vystačiť s jednou sadou pneumatík.
Desaťvalcové agregáty s objemom 3000 cm3 musia tohto roku vydržať v dvoch veľkých cenách (vlani v jednej). Ak sa pokazia a vyžiadajú si výmenu, jazdec sa musí na štarte pretekov zaradiť o 10 miest dozadu. Nové pravidlo bude klásť väčšie nároky na spoľahlivosť motora, na druhej strane sa tak zníži jeho výkon.
Na voľnom tréningu v piatok aj v sobotu predpoludním môžu jazdci skúšať dve sady pneumatík, ale na sobotňajšiu kvalifikáciu aj na nedeľňajší program môžu použiť len jednu sadu gúm. Pneumatiky budú týmto tvrdšie a v zákrutách neudržia auto pri takých rýchlostiach ako v minulosti mäkšie zmesy. V prípade defektu či
poškodenia iným autom je dovolené pneumatiku vymeniť, avšak zastávka v boxe nesmie byť kombinovaná s dotankovaním. Ak v minulých sezónach používali sadu pneumatík na 70 - 100 km, teraz musí v kvalifikáciach a v pretekoch vydržať okolo 350 km.
Aerodynamické zmeny v pravidlách sa týkajú predného prítlačného krídla. Zdvihne sa z terajších 50 milimetrov na 150 milimetrov, aby sa znížil prítlak a obmedzila tak rýchlosť v zákrutách.
V sobotňajšej kvalifikácii nastúpia jazdci podľa poradia z predchádzajúcich pretekov (víťaz ako posledný), v nedeľu predpoludním v druhej časti kvalifikácie pôjde podľa výsledkov z predchádzajúceho dňa. Časy z oboch kvalifikačných kôl sa sčítajú a určí sa tak poradie na štarte pretekov.
Z F1 sa vytrácajú cigarety
Chod väčšiny tímov zasiahne v priebehu novej sezóny obmedzenie spolupráce s tabakovými sponzormi kvôli zákazu reklamy cigariet v krajinách Európskej únie. McLaren, od roku 1997 podporovaný spoločnosťou West, sa už poistil a podpísal zmluvu s výrobcom škótskej whisky Johnie Walker. Prvý raz sa logo Walker objaví na vozidle 21. augusta na VC Turecka.
Majstrovstvá sveta formuly 1 fungujú na základe Concordskej zmluvy podpísanej všetkými tímami, jej platnosť vyprší po desiatich rokoch v decembri 2007. Po tomto termíne je organizácia šampionátu v súčasnej podobe ohrozená. Tímy žiadajú väčší podiel na ziskoch. Šéfovia piatich stajní - Williams, BAR, Renault, Toyota, Minardi - podpísali memorandum na vznik majstrovstiev sveta v novej podobe a nedávno sa k nim pripojil aj Sauber. Ak sa pridajú aj nerozhodní McLaren, Jordan, Red Bull Racing, na druhej strane zostane osamotený tím Ferrari, ktorý prisľúbil účasť v MS šéfovi Berniemu Ecclestonovi do roku 2012.