
John Cusack a Kate Beckinsale. FOTO - SATURN
New York nie je poničený teroristami. Je ponorený do vianočnej vône, na klzisku uprostred Central Parku sa korčuľuje, taxíky sa urputne predierajú adventnou zácpou a vo vysvietenom, preplnenom obchodnom dome sa dotknú dve cudzie ruky, čo sa naraz načiahli za posledným párom pekných kašmírových rukavíc. Krásna ilúzia. Skutočnosť zasa raz dobehla fikciu a režisér Peter Chelsom, samozrejme nič netušiac, lebo táto fikcia vznikla pred jedenástym septembrom, romancou Láske na stope nakrútil idylický film.
Tie dve ruky, čo sa nevedomky dotknú, patria Sare (Kate Beckinsale) a Jonathanovi (John Cusack). Vlastne obaja sú pevne zakotvení vo vlastných vzťahoch, ale v tej zvláštnej chvíli sa niečo odohrá. A po prvej káve si povedia, že nechajú osud, nech rozhodne, či sa ešte niekedy uvidia. On dá do obehu päťdolárovú bankovku, ona knihu. Na oboch je napísané telefónne číslo. Keď sa k nej dostane bankovka, alebo k nemu kniha, bude to znamenať, že sú stvorení jeden pre druhého.
Film rutinovane beží po trase prepasených príležitostí zamilovanej dvojice, necháva ju zúfalo hľadať svoje stratené znamenie lásky a pritom brázdiť vzdušný priestor nad celou Amerikou z New Yorku do Los Angeles a San Francisca a späť.
Našťastie aj pri všetkej zručnosti a veľakrát doprodrobna prežutej romantickej látke režiséra neopustil cit pre scénické obrazy malých každodenných absurdít, dialógy skoncentrované smerom k pointám, a jemné, ale suverénne ťahy štetcom, ktorými nakreslil vedľajšie postavy.
Autor: EDWIN GRASSMEIER(Autor je redaktor agentúry DPA)