Je také úžasné byť magorom?

Marketing je dnes všade. I tam, kde pred časom boli city a vzťahy. Ešte pred dvadsiatimi rokmi výraz "komédia pre mládež" znamenal čosi dôverne známe, podané však iným videním, z iného uhla, s nadhľadom a láskavým vtipom. Dnes "teenagerská komédia" ...

Rendy a Jáchym majú nové snowboardy, ale jazdiť na nich nevedia.


Marketing je dnes všade. I tam, kde pred časom boli city a vzťahy. Ešte pred dvadsiatimi rokmi výraz "komédia pre mládež" znamenal čosi dôverne známe, podané však iným videním, z iného uhla, s nadhľadom a láskavým vtipom. Dnes "teenagerská komédia" znamená biedny scenár, primitívnu réžiu v štýle reklamných spotov, nulové herectvo, kameru plnú efektov, komerčnú hudbu a znásilňovanie diváka s cieľom rozosmiať ho.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kedysi sme sa pri komédiách pre mládež smiali na humore. Na teenagerskej komédii sa smejeme z rozpakov, aby sme zakryli žalúdok, dvíhajúci sa nad všetkými tými onaniami, zvratkami, hnačkami. Kedysi to bolo o nápade. Dnes je to o h... Ale zabalenom do pestrofarebného lákavého trblietavého celofánu!

SkryťVypnúť reklamu

Blbý a Blbší, v tomto prípade Rendy a Jáchym, idú na hory s novými snowboardmi. Hoci na nich vôbec nevedia jazdiť a svojou sprostosťou si spôsobujú jednu katastrofu za druhou, získajú lásku hneď troch sladkých dievčatiek. To je celé.

Každý, kto vyrástol z teenagerských šušťákov, má už určite za sebou zrážku s hlúposťou. Každý vie, že to nie je nič príjemné. No prirodzená hlúposť je... prirodzená. Jej hrdý nositeľ skrátka nemá na viac. Je skôr poľutovaniahodný chudák.

Hoci ho to nerobí príjemnejším či nedajbože menej nebezpečným, odpornejšia je hlúposť umelá. Keď obchodník s výkalmi v celofáne nadobudne presvedčenie, že na trhu je hlad po sprostej teenagerskej komédii - spácha ju. S cieľom podkladať sa nevzdelaným nekultivovaným a neskúseným hlúpym teenagerom - a možno aj so zámerom formovať ich, vychovať z nich hlúpych dospelých, ktorí nerozoznajú kvalitu ani keď do nej narazia. Skrátka, verné publikum televíznych estrád, vďačných zákazníkov novoročných výpredajov, čitateľov pavlačových plátkov, konzumentov lacného tovaru na jedno použitie. Mladých, úspešných, dynamických ľudí v tejto našej utešenej, mladej, úspešnej, dynamickej dobe.

SkryťVypnúť reklamu

Ak je niekto hlúpy, boh s ním. No ak niekto hlúposť zámerne šíri, propaguje, vydáva za ideál, stavia ju na piedestál, mal by sa zodpovedať pred súdom. V tomto prípade za ohrozovanie mravnej výchovy mládeže. Producentom Snowboarďákov to však určite nehrozí, pretože, súdiac podľa neveľmi ukrývaných reklám, za projektom stojí viacero vplyvných veľkofiriem, ktoré si už svojich verných sluhov ochránia.

V podobe Snowboarďákov vznikol nebezpečný produkt. Zostal visieť vo vzduchoprázdne umelej reality televíznych reklám, vo svete, kde sa majitelia skromných horských búd rozvážajú na mafiánskych "teréňakoch" veľkosti kamióna, kde neexistujú rady na vleky, pekné, sympatické, bystré dievčatká dávajú prednosť hlúpym, neschopným, škaredým magorom a (vrchol neskutočnosti!) fanúšikovia snowboardingu čítajú Bravíčko. Filmoví obchodníci sa cynicky spoliehajú na to, že Snowboarďákmi oslovujú tupú masu neschopnú myslieť a klásť si základné otázky typu Prečo? alebo Ako?

SkryťVypnúť reklamu

Pre objektívnosť vraj treba vyzdvihnúť aj pozitíva. Tým hlavným je, že pri Snowboarďákoch vyzerajú aj Troškove Kameňáky ako ťažký kumšt intelektuálskeho razenia. Za prínos možno určite považovať i to, ako nástojčivo Snowboarďáci pripomínajú Voskovca s Werichom. Naozaj. Týmto dvom géniom českej divadelnej komiky sa totiž pripisuje legendárny výrok: "To je blbý, to se bude líbit!"

Snowboarďáci l ČR 2004 l 99 minút l Námet, scenár a réžia: Karel Janák l Kamera: Martin Šácha l Hudba: Miroslav Chyška l Účinkujú: Vojta Kotek, Jiří Mádl, Ester Geislerová, Jiří Langmajer, Lucie Vondráčková, Barora Seidlová, Martina Klírová, Valerie Zawadská, Otakar Brousek, Bohumil Klepl a ďalší, Premiéra v SR: dnes

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 611
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 363
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 723
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 190
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 380
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 809
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 905
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 339
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu