Je určená najmä študentom, ktorí na strednej škole pokračovali v intenzívnom štúdiu angličtiny, prípadne sa vzdelávali sami alebo navštevovali kurzy či súkromné hodiny. Táto úroveň zodpovedá úrovni B1 Všeobecného európskeho rámca.
Na úroveň A by mal maturant:
rozumieť hlavnej myšlienke a podstatným informáciám náročnejších textov s konkrétnou i abstraktnou tematikou vrátane odbornej diskusie,
vedieť sa plynulo a spontánne dorozumieť na témy z každodenného života a oblasti svojho profesijného záujmu,
dokázať viesť bežný dialóg s tým, koho materinským jazykom je anglický jazyk,
vedieť zostaviť rozsiahlejší súvislý prejav na témy z každodenného života a oblasti svojho profesijného záujmu, vysvetliť stanovisko k aktuálnym problémom a uviesť výhody a nevýhody rôznych alternatív.
Oproti maturantovi na základnej úrovni B by mal vedieť v širšej miere uplatniť, čo sa naučil. Mal by si neustále rozširovať vedomosti z angličtiny, opakovať si ich, dopĺňať a sumarizovať ich a tiež ich analyzovať. Po anglicky by mal byť schopný hovoriť o svete, porovnávať, analyzovať, ale najmä zaujať stanovisko k problémom, ktorým čelí v každodennom živote. Uplatňuje osvojené vedomosti a zručnosti v príprave na svoje budúce povolanie.
Čo sa týka komunikácie, študent maturujúci na úrovni A by mal hovoriť primerane danej situácii a tak, ako je bežné v krajinách, kde sa hovorí po anglicky, mal by dodržiavať konvencie slušnosti (vyjadrenie záujmu o druhého, výmena názorov, informácií, vyjadrenie obdivu, srdečnosti, pohostinnosti, obdarovanie, vyhýbanie sa priamym príkazom, vyjadrenie poľutovania, ospravedlnenia, primerané používanie slov ďakujem, prosím). Tiež by si mal uvedomovať rozdiely situácie (veľmi formálnej, formálnej, rodinnej, intímnej) bez vážnych zaváhaní.
Maturant na úrovni A vie po anglicky rozprávať aj funkčne využívať jazykové prostriedky na získavanie informácií či vyjadrenie postojov (súhlas, nesúhlas), vôle (túžby, zámery), emócií (radosť, uspokojenie, nevôľa, záujem, prekvapenie, rozčarovanie, strach), etických zásad (ospravedlnenie, ľútosť, pozdravenie, žiadosť, odmietnutie, začatie, udržiavanie a ukončenie rozhovoru).
Vie zostaviť prehovor tak, aby jeho prejav pôsobil prirodzene a adekvátne v po anglicky hovoriacom prostredí.
V konkrétnej situácii na vyjadrenie toho, čomu dáva prednosť, používa tieto výrazy:
I'd rather ...
As far as I am concerned ...is more... than...
Rather than..., I'd really prefer to ...
If it was up to me, I'd...
My preference would always be ...
I have a strong preference for
...appeals to me more than...
Žiak na vyššej úrovni číta literatúru v origináli, bez zbytočného vyhľadávania neznámych slovíčok a je dobrým čitateľom. Slovník používa najmä pri systematizácii jazykových prostriedkov. V ústnom prejave vie vyjadriť svoj názor na akúkoľvek tému, prípadné nedostatky v slovnej zásobe a gramatike nahrádza parafrázovaním.
Jeho tok reči je prirodzený, jeho písomný prejav zodpovedá štylizácii v anglickom jazyku, a nie v materinskom jazyku.