Kalifornská pätica mladíkov vraviaca si Linkin Park si ani nemohla lepšie vybrať názov debutového albumu. Hybrid Theory totiž dokonale vystihuje to, čo na albume môžete počuť. Ukážkový hybrid.
Hlavným ťažiskom je kríženie širokými masami stráviteľnej podoby metalu s hip-hopom, presne tak, ako to už zopár rokov s obrovským komerčným úspechom predvádzajú Limp Bizkit, Deftones alebo Korn. Aby sa o Linkin Park nevravelo, že neprinášajú do vyjazdených žánrových koľají nič nové, pridali k osvedčenému modelu viac melodickosti, viac civilného spevu na úkor rapu a občas sa spevák Chester Bennington v slohách dostáva do polohy, v ktorej množstvom páčivosti zdatne konkuruje vzdialeným kolegom z rôznych módnych chlapčenských kapiel. Naproti tomu v refrénoch si ide hrdlo vykričať, len aby čo najlepšie vyjadril všetky tie obľúbené pocity hnevu a frustrácie, na ktoré v poslednom čase zvyknú alternatívne sa tváriaci tínedžeri reagovať poslušným otváraním peňaženiek v obchodoch s hudobnými nosičmi.
Skrátka, Hybrid Theory je album vyrátaný na čo najväčší okamžitý efekt. Radikálne, vulgárne a značne „buransky“ podané posolstvá Limp Bizkit sú okresané do inteligentnejšej podoby, takže majú šancu osloviť oveľa širšie spektrum fanúšikov.
Ako to už býva v podobných prípadoch, keď sa nejaký pôvodne undergroundový žáner dostáva do rádií a tým naberá masívnu popularitu, musí časom prísť niekto, kto jeho atribúty pozbaví nekomerčnej vznešenosti a urobí z neho pop so všetkým, čo k tomu patrí. Linkin Park sú práve v takejto pozícii.
Využili aktuálne trendy a nahrali album, ktorý napriek zdanlivej tvrdosti nielenže neuráža široké masy, ale obsahuje aj viacero potenciálnych spevavých hitov bez prepípavania nadávok prijateľných pre všetky mainstreamové rádiá a televízie.
Celkom podarený singel One Step Closer je toho živým dôkazom, otázne však je, či majú Linkin Park vôbec reálnu šancu podobne uspieť aj s ďalším svojím albumom, alebo ostanú zabudnutou kapelou jedného hitu. Skôr by som sa priklonil k možnosti číslo 2.
RADO ONDŘEJÍČEK
(Autor je hudobný kritik. Písané pre SME a magazín www.inzine.sk)