ZDENKA TAMÁŠOVÁ, riaditeľka Združenej strednej školy chemickej v Bratislave: "Maturita má svoje prínosy, ale niektoré veci považujem za nedotiahnuté. Napríklad študenti SOŠ a SOU štyri roky nevedeli, že budú maturovať z cudzieho jazyka a, čo je rovnako dôležité, personálne obsadenie týchto predmetov je stále horšie. Nevyhovuje nám tiež zloženie skúšobnej komisie pre komplexnú teoretickú časť odbornej zložky. Negatívom je aj fakt, že na odborné predmety nie je pripravená úroveň A, ak naši absolventi budú chcieť ísť na vysokú školu, v ďalších rokoch môžu byť v nevýhode.
Z pohľadu žiakov je nefér, že ich štvorročná práca nie je v hodnotení vôbec zohľadnená. Prihováram sa za určitú korekciu, lebo každá jednorazová skúška je stresom, ktorý ťažšie zvládajú práve tí pracovití a zodpovední."
RNDr. EVA ĎURIŠOVÁ, Stredná poľnohospodárska škola v Nitre: "Myslím si, že cieľové požiadavky vyžadujú od maturanta zvládnutie veľkého množstva učiva, hoci pedagógovia vedú dlhé roky diskusie o tom, že žiakov zaplavujeme množstvom zbytočných a detailných informácií.
Napríklad v chémii - chceme, aby bola príťažlivým predmetom, no od žiakov chceme, aby vedeli porovnať dualizmus fotónu a elektrónu, vysvetliť tvary f- orbitálov, či vysvetliť dezaktivačný účinok halogénov na ďalšie elektrofilné substitúcie."
ZDENĚK RADA, riaditeľ SOU strojárskeho v Bratislave: "Maturita po novom mala prísť, ale myslím si, že nie v tejto podobe. Táto je šitá na mieru len všeobecno-vzdelávacím predmetom.
Najviac nás mrzí, že študenti budú z odborných predmetov maturovať len na úrovni B, pričom odbornosť je to, čomu sa venovali štyri roky. Študenti sa cítia urazení, že nemôžu maturovať aj na úrovni A. Odborné komisie sú len trojčlenné, pritom študenti budú maturovať z 5-6 predmetov naraz, takže nie vždy budú členovia komisie vedieť, o čom hovoria.
Myslím si, že teraz sa mala spustiť maturita len na všeobecno-vzdelávacie predmety, na odborné nezodpovedá požiadavkám doby."