Minulý rok v septembri otvorila na Slovensku obchody spoločnosť Lidl. Nízkymi cenami donútila znížiť ceny aj konkurenciu. Úspechom Lidla sa inšpiroval aj Hofer a plánuje tu otvoriť sieť predajní. ILUSTRAČNÉ FOTO - ČTK |
BRATISLAVA - Boom hypermarketov sa pomaly končí. Začnú sa však budovať menšie supermarkety.
Keďže veľké mestá už majú dostatok hypermarketov, začínajú sa obchodné reťazce zameriavať na menšie mestá. Vzhľadom na kúpnu silu v týchto mestách by však plocha obchodov nemala presiahnuť 3,5-tisíca štvorcových metrov. Svoj príchod na Slovensko cez predajne menšieho formátu už ohlásil holandský Ahold prostredníctvom supermarketov Albert. Potvrdila to Diana Stanková z Ahold Retail Slovakia.
Na slovenský trh plánuje vstúpiť aj koncern Aldi prostredníctvom diskontných predajní Hofer. Ide o podobný typ obchodov ako Lidl. Podľa analytika agentúry pre prieskum trhu Terno Ľubomíra Drahovského koncern zatiaľ mapuje situáciu na trhu. "Majú však záujem o vstup na trh, keď vidia, ako sa tu darí Lidlu." Malo by tak prísť ešte k ostrejšiemu konkurenčnému boju ako vlani na jeseň.
"V priebehu tohto roka plánuje Ahold na Slovensku viditeľne expandovať," zdôraznila Stanková. V prvej fáze bude Ahold expandovať v Bratislave, kde pripravuje územné rozhodnutia a stavebné povolenia na tri supermarkety Albert. Predajne podobného formátu má Ahold už v susednej Českej republike a Poľsku. Pôjde o predajne podobné supermarketom Billa a Delvita.
Svoje postavenie na trhu supermarketov si posilňuje aj Billa a stáva sa ich lídrom. Ako v piatok informoval Petr Uchytil z českej Delvity, Delvita a Billa podpísali záväznú zmluvu o prevode aktív a zamestnancov. Na základe tejto zmluvy Rewe fakticky preberá jedenásť slovenských supermarketov Delvita. Výška kontraktu dosahuje 7,7 milióna eur bez zásob. Zmluva nadobudne účinnosť po splnení odkladacích podmienok, medzi ktoré patrí aj schválenie koncentrácie Protimonopolným úradom.
(sita, r)