PRAHA/BRATISLAVA - Obchodný reťazec Delvita po 7 rokoch končí svoju činnosť na Slovensku. Svoju sieť 11 supermarketov predá za 7,7 milióna eur (231 miliónov korún) konkurenčnej skupine Rewe, ktorá prevádzkuje obchody Billa a Penny Market. Transakciu ešte musí schváliť slovenský Protimonopolný úrad. Rozhodnutie úradu by malo byť známe do 3 až 6 mesiacov a pravdepodobne v septembri bude reťazec Delvita na Slovensku už v plnej miere zastrešovať obchodná značka Billa.
Dôvodom predaja supermarketov skupine Rewe bola "malá sieť predajní a ich logisticky značná rozptýlenosť a neefektívnosť. To z hľadiska stratégie rozvoja už neutvára priestor na ďalšie investičné príležitosti belgického majiteľa Delhaize Group," vysvetlil manažér komunikácie spoločnosti Delvita Petr Uchytil. Pod novú transakciu sa sčasti podpísali aj slabšie obchodné výkony supermarketov, ktoré vykazovali v roku 2003 i 2004 mierne stratové výsledky. Nedá sa vylúčiť ani vplyv ekonomických podmienok, teda kúpyschopnosť Slovákov a tlak silnejších konkurenčných reťazcov. Ciele v roku 1998 stanovené na štartovacej pozícii Delvity na Slovensku sa z hľadiska dosahovaného podielu na výnosoch skupiny i rýchlosti napredovania reťazca rozchádzali so skutočnosťou. "Delvita odchádza zo Slovenska a sústredí sa na výnosnejšie zhodnotenie investícií predovšetkým na kľúčovom trhu v Čechách." Nemá už význam investovať prostriedky na Slovensku, keď ich efekt je ďaleko vyšší v Čechách, USA či Belgicku, dodal Uchytil.
Delvita zamestnávala na konci minulého roka na Slovensku 570 ľudí. "Jednou z podmienok je fakt, že zamestnanci všetkých 11 supermarketov dostanú prácu v reťazcoch Billa, ktorý prevezme ich doterajšie pracovné zmluvy," doplnila riaditeľa ľudských zdrojov Delvity Štěpánka Dufková. (čtk, tasr)