Asistenčné služby sľubujú, že zabezpečia zadarmo odtiahnutie do najbližšieho servisu alebo výjazd technika na miesto, kde je pokazené auto. Asistenčné služby poskytujú aj predajcovia áut, ale väčšinou len pre prípad poruchy. Vedia zabezpečiť ubytovanie zadarmo na jednu noc, prípadne návrat domov. Ak auto nie je v záruke, musí si motorista hradiť opravu sám.
Niektorí motoristi majú s asistenčnými službami zlé skúsenosti. Na českej stránke www.karavan.cz napríklad motorista opisuje, ako sa mu v Chorvátsku pokazila spojka: "Využil som asistenčnú službu, ktorú som v pražskej centrále kontaktoval o 13.20 h. Sľúbili, že o pol hodiny ma bude kontaktovať miestna služba, ktorá so mnou dohodne postup. To sa stalo. O 13.58 h som popísal chorvátskej asistenčnej službe miesto státia a problémy s vozidlom. O 14.36 h som hovoril s chorvátskym servisom, kde ma uistili, že o desať minút sú na mieste."
O 16.57 h volal do servisu znovu, pretože sa mu nikto neozval. Tam mu povedali, že oni problém neriešia, že to musí robiť značkový servis vzdialený vyše 100 kilometrov a že treba počkať do pondelka. "Znovu som volal pražskú centrálu. Po viac ako desiatich telefonátoch som o 19.00 h stále stál na opustenom mieste s nepojazdným autom. Požadoval som od asistenčnej služby aspoň odtiahnutie s možnosťou ubytovania. Povedali, že odtiahnutie je zaistené a že prídu o dvadsať minút. Po ďalšej hodine a ďalších urgenciách mi v pražskej centrále mi povedali, že služby na chorvátskej strane sú nespoľahlivé," opisuje český turista, ktorý bol na cestách aj s rodinou a trojročným dieťaťom. O 20.30 h prišlo malé auto "žltý anjel", ktorý nedokázal odtiahnuť auto aj s karavanom, hoci český turista všetkých upozorňoval, nech pošlú silné auto so závesom.
Nakoniec ich do najbližšieho kempu dopravil iný český turista. "Po ubytovaní sa mi podarilo dohovoriť odtiahnutie do servisu v Tučepi. Pôvodne povedali, že prídu na druhý deň ráno o 7.00, potom čas posunuli na 8.00, nakoniec prišli o 9.00. Mechanik povedal, že pokazenú spojku treba vymeniť a v utorok bude auto opravené. Lenže v utorok povedali, že čakajú na náhradné dielce a auto bude v stredu. V stredu sa história opakovala. Vo štvrtok povedali, že auto je skoro opravené, ale ešte čakajú na spojkový valec, ktorý príde v piatok ráno a auto mi dovezú o 9.00. Nestalo sa. Po ďalšom telefonáte povedali, že opravu dokončujú a o 15 minút zavolajú, kedy auto dostanem. O 10.00 som sa dozvedel, že auto je opravené, ale je problém mi ho dopraviť." Turista volal znova, ale povedali, že o 13.00 sa nepodarilo auto naložiť na trajekt a že prídu ďalším o 15.00. Prišli o 17.15 h. (rf)
Čo robiť v prípade nehody v zahraničí
* Poisťovne radia vziať si na každú cestu do zahraničia brožúrku, ktorú dostáva majiteľ auta pri poistení. Sú v nej všetky dôležité telefónne čísla, napríklad na asistenčné služby, ktoré majú fungovať nonstop.
* Vždy po nehode zavolať asistenčnej službe svojej poisťovne, nesnažiť sa vybavovať veci na vlastnú päsť. Služba sa spojí s partnermi v zahraničí, ktorí vedia zabezpečiť odtiahnutie auta, nocľah, odhadcu škody, opravu, prípadne dovoz auta na Slovensko.
* Vyžadovať od polície aj od druhého účastníka nehody všetky zápisy o nehode.